Ponad 40 proc. osób uszkodziło lub zgubiło urządzenia służbowe

W ciągu ostatnich 3 lat, 42 proc. osób uszkodziło lub zgubiło swój służbowy laptop bądź telefon – to kolejne wnioski płynące z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Panasonic. Uszkodzenia najczęściej były spowodowane przez upuszczenie czy też zalanie sprzętu na przykład kawą lub wodą. Co ciekawe 14 proc. badanych przyznało, że firmowy sprzęt zniszczyło lub zgubiło celowo.

Według badania głównym powodem wypadków z urządzeniami jest nieostrożne obchodzenie się pracowników ze sprzętem mobilnym. Blisko co czwarty badany upuścił bądź strącił urządzenie z biurka. Nieco rzadziej pracownikom zdarzało się zalać laptop lub telefon, co potwierdziło 13 proc. ankietowanych. Ponadto pracownicy wskazywali na uszkodzenia ekranu oraz przypadki zgubienia sprzętu. Podczas gdy 12 proc. badanych udało się odnaleźć zagubione urządzenia, 5 proc. z nich straciło je bezpowrotnie.

Co ciekawe część wypadków z urządzeniami była efektem umyślnych działań pracowników. Dążenie do zniszczenia lub utraty sprzętu badani przeważnie tłumaczyli złością czy też tym, że wstydzili się urządzeń, z których musieli korzystać. Najczęściej jednak liczyli na otrzymanie od firmy nowego laptopa lub telefonu, co przyznał blisko co dziesiąty ankietowany. Ponadto część pracowników, choć jeszcze nie zniszczyła żadnego urządzenia, to miała ochotę to zrobić. Tak stwierdziło 13 proc. respondentów.

„Wyniki badania pokazują, że istnieje spora grupa osób, które celowo uszkodziły bądź zgubiły urządzenie firmowe albo też chciały to zrobić. Ta statystyka, jak również informacja o najczęstszych wypadkach z urządzeniami powinny być brane pod uwagę przez pracodawców w momencie wyboru sprzętu mobilnego dla swoich pracowników” — mówi Jacek Wielgus, Business Development Manager w firmie Panasonic.

Badanie „Laptop Pride” zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez agencję badawczą Dynamic Markets między 30 listopada a 14 grudnia 2012 roku na próbie 501 osób.

0
Źródło: Panasonic
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.