Zdumiewające wyniki finansowe Huawei

220,19 mld yuanów (35,35 mld USD) przychodu ze sprzedaży oraz zysk netto na poziomie 15,38 mld yuanów (2,47 mld USD)!
Huawei, dzięki coraz lepszym produktom i usługom, rośnie na prawdziwego giganta

Huawei, dzięki coraz lepszym produktom i usługom, rośnie na prawdziwego giganta

Huawei, globalny dostawca rozwiązań teleinformatycznych (ICT), opublikował oficjalne wyniki audytu finansowego firmy za rok 2012. Firma osiągnęła stałe tempo wzrostu, notując przychody ze sprzedaży na poziomie 220,19 mld yuanów (35,35 mld USD) oraz zysk netto na poziomie 15,38 mld yuanów (2,47 mld USD). Huawei spodziewa się, że w ciągu najbliższych pięciu lat stopa wzrostu firmy utrzyma się na poziomie 10 procent.

„W 2012 roku firma Huawei osiągnęła spodziewane wyniki dzięki podniesieniu wydajności prowadzonej działalności” — powiedział Guo Ping, p.o. CEO Huawei.

„Dzisiejsza infrastruktura telekomunikacyjna wciąż nie zapewnia wszechobecnego dostępu do sieci – zerowego czasu oczekiwania, ultra-szerokiego pasma i inteligentnych aplikacji. Sektor teleinformatyczny będzie się dalej rozwijał dzięki nowym możliwościom stworzonym przez cloud computing, trend BYOD (Bring Your Own Device) i systemy big data, w miarę jak tradycyjne telefony będą coraz szybciej wypierane przez smartfony.”

Huawei zanotował dynamiczny wzrost we wszystkich trzech grupach biznesowych. Grupa Carrier Network utrzymała pozycję lidera, osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie 160,1 mld yuanów (25,7 mld USD), przy wzroście 6,7 procent rok do roku. Grupa Enterprise kontynuowała wzrost na chińskim rynku i aktywnie wchodziła na arenę międzynarodową, osiągając 11,5 mld yuanów (1,84 mld USD) przychodu ze sprzedaży przy wzroście wynoszącym 25,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Globalne wyniki sprzedażowe grupy Consumer wyniosły 48,4 mld yuanów (7,77 mld USD), co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 8,4 procent. Szybki rozwój firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) przyczynił się do rekordowych wyników sprzedażowych w tym regionie: 77,4 mld yuanów (12,42 mld USD) i wzrost 6,1 procent w skali rocznej. W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wyniosła 37,4 mld yuanów (6 mld USD), wzrost rok do roku 7,2 procent. W obu Amerykach sprzedaż osiągnęła 31,8 mld yuanów (5,1 mld USD) przy wzroście 4,3 procent rok do roku. Przychody Huawei w Chinach wyniosły 73,6 mld yuanów (11,81 mld USD) przy wzroście 12,2 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.

W 2012 roku Huawei przeznaczył na inwestycje w działania badawczo-rozwojowe 30,09 mld yuanów (4,83 mld USD), co stanowi 13,7 procent całkowitych przychodów ze sprzedaży – powstało 16 centrów R&D i 28 partnerskich ośrodków innowacji na całym świecie.

Pełny raport roczny Huawei, od roku 2000 przygotowywany przez niezależną międzynarodową firmę audytową KPMG, dostępny jest na stronie: www.huawei.com/en/annualreport2012

0
Źródło: Huawei
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.