Xbox One będzie monitorował, jak często oglądamy reklamy

Xbox One będzie monitorował, jak często oglądamy reklamy

Microsoft stara się reagować na krytykę związaną z koniecznością podłączenia Kinecta do Xbox One. Jeśli wierzyć zapewnieniom korporacji wkrótce powinniśmy otrzymać konkretne informacje, które dane firma będzie mogła przechowywać i udostępniać innym. Tymczasem na wierzch wypływają coraz to nowsze “rewelacje”. Jedną z nich jest patent zarejestrowany przez Microsoft w listopadzie 2011r. , który odnosi się do systemu śledzenia użytkownika podczas oglądania telewizji. Kinect na bieżąco rejestrowałby nie tylko sam fakt oglądania konkretnego kanału, ale także gromadziłby informacje na temat reakcji użytkowników.

Podobnie jak ma to miejsce teraz w przypadku gier, także i dla telewizji przewiduje się system osiągnięć, które można by potem wymienić na cyfrowe gadżety np. stroje dla avatarów czy wirtualną walutę wykorzystywaną w grach. Punkty wpadałyby podczas konkretnych akcji np. śledzenia całego sezonu serialu, czy oglądania określonej ilości reklam. Patent mówi także o wykorzystaniu kamery Kinecta do skanowania zakupionych produktów, za co również wpadałyby osiągnięcia…Pasowałoby to do wizji interaktywnej telewizji, o której Microsoft mówił podczas konferencji.

Wniosek można obejrzeć pod TYM linkiem.