Facebook (nadal!) rośnie w siłę

W II kwartale 2013 r. łączne przychody wyniosły 1,81 miliarda USD, co stanowi wzrost o 53% w porównaniu z II kwartałem 2012 r. Był to największy wzrost przychodów od III kwartału 2011 r. Łączne przychody z reklam wyniosły 1,6 miliarda USD, co stanowi wzrost o 61% w porównaniu z II kwartałem 2012 r. Przychody z reklam mobilnych złożyły się na 41% całości przychodów z reklam, podczas gdy w I kwartale 2013 r. stanowiły one 30%. Przychody z reklam w każdym z regionów geograficznych Facebooka wzrosły o ponad 50%. Łączne płatności i przychody z innych opłat, w tym gier, wzrosły w II kwartale do 214 milionów USD z poziomu 11% w II kwartale 2012 r.
Facebook (nadal!) rośnie w siłę
Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Facebooka

Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Facebooka

Liczba użytkowników Facebooka wciąż rośnie. W czerwcu Facebooka używało 699 milionów osób dziennie — o 27% więcej niż w II kwartale 2012 r. Stanowi to 61% z 1,15 miliarda osób, które uzyskiwały dostęp do Facebooka w czerwcu i oznacza wzrost o 21% względem II kwartału 2012 r. Oznacza to, że 61% aktywnych użytkowników w okresie miesięcznym to aktywni użytkownicy w okresie dziennym.

W zeszłym kwartale przybyło 45 milionów nowych użytkowników w okresie miesięcznym i liczba ta utrzymuje się bez zmian lub wzrasta w poszczególnych grupach demograficznych i krajach. Liczba mobilnych użytkowników w okresie miesięcznym wyniosła na koniec czerwca 819 milionów, czyli o 51% więcej w porównaniu z II kwartałem 2012 r. Średnio w czerwcu 2013 r. Facebook odnotował 469 milionów użytkowników w okresie dziennym.

Nadal rośnie ilość czasu spędzanego w serwisie przez indywidualnych użytkowników. Łączny czas spędzany na Facebooku przekroczył w czerwcu około 20 miliardów minut dziennie.

Instagram ma obecnie ponad 130 milionów aktywnych użytkowników.