Google prezentuje nowy algorytm wyszukiwania!

Google przedstawiło nowy algorytm wyszukiwania, który wpłynie na ok. 90% wszystkich wyników w wyszukiwarce giganta.

Google świętuje swoje 15 urodziny z hukiem. Oprócz zmian kosmetycznych i jubileuszowego logo, Google zmienia także algorytm wyszukiwania w swojej wyszukiwarce. To zmienia wszystko.

Nowy algorytm nazywany jest przez pracowników Google’a Hummingbirdem. Koliber pozwala na przetwarzanie dłuższych, o wiele dokładniejszych fraz/pytań zadawanych wyszukiwarce. Poprawiono również wyszukiwanie głosowe.

Podczas prezentacji, która odbyła się w domu Susan Wojcicki – miejscu historycznym, albowiem to właśnie w garażu wiceprezesa Google’a od spraw reklamy, w 1998 roku firma stawiała swoje pierwsze kroki, zaprezentowano możliwości nowego algorytmu.

Jedna z osób prowadzących prezentację – Tamar Yehoshua zapytał o porównanie wartości odżywczych oleju z oliwek i oleju kokosowego. Wyszukiwarka błyskawicznie zwróciła wyniki wyszukiwania zawierające obszerne porównania obu substancji.

Skąd ta zmiana?

Z coraz większej popularności wyszukiwania głosowego. Zadając pytanie werbalnie, zamiast korzystania z naszej klawiatury, ludzie mają tendencję do konstruowania znacznie bardziej złożonych i dokładniejszych zapytań. Nie wspominając już o tym, że wyszukiwanie głosowe jest po prostu wygodniejsze na smartfonie.

Zmiana algorytmu w wyszukiwarce Google’a z pewnością odbije się na ruchu sieciowym. Tysiące serwisów i stron internetowych robią wszystko, żeby zoptymalizować swój kod pod kątem wyszukiwarki Google’a, tak aby ich adres pojawiał się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Każda zmiana powoduje, cytując mistrza Yodę „zakłocenie Mocy” – serwisy, które do tej pory cieszyły się obecnością na pierwszych stronach wyników mogą spaść z tej pozycji. Specjaliści od SEO będą mieli pracowity weekend.

Źródło: Google
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.