Jak Polacy korzystają ze smartfonów i tabletów: wyniki dużych badań

Eniro Polska - właściciel Panoramy Firm - we współpracy z Instytutem Badawczym Millward Brown SMG/KRC przeprowadził badanie mające na celu poznanie preferencji użytkowników urządzeń mobilnych.

W badaniu wzięły udział 542 osoby w wieku 18-65 lat posiadający smartfona i korzystający z internetu przynajmniej kilka razy w tygodniu. Z roku na rok przybywa w Polsce użytkowników smartfonów (9,4 mln) i tabletów (3,1 mln). Chociaż z Internetu nadal korzystamy najczęściej przy użyciu komputera, to popularność smartfonów rośnie w szybkim tempie. Z tabletów korzystamy rzadziej – co związane jest z jego większymi gabarytami. Smartfony mamy zawsze pod ręką – czy to w autobusie, szkole, kawiarni czy drodze do domu. Tablety najczęściej używamy w domowym zaciszu.

Do jakich zadań jednak je wykorzystujemy? Okazuje się, że najczęściej tablety służą nam do odbierania i wysyłania e-maili (75%) oraz czytania wiadomości (74%). Na trzecim miejscu jest oglądanie telewizji i filmów wideo. Jeśli chodzi o poszukiwanie konkretnych informacji np. rozkładu jazdy autobusów, danych o produktach czy używaniu nawigacji tu zdecydowanie częściej korzystamy ze smarfonów.

Jeśli chodzi o zakupy – nie tylko te internetowe – bardzo ważne są dla nas opinie konsumentów na forach tematycznych. Korzystamy też często z porównywarek cen. Najrzadziej radzimy się w sprawach zakupowych przyjaciół czy rodziny. Kluczową informacją podczas poszukiwania danych o firmach nie jest natomiast ich ocena, ale proste informacje kontaktowe jak adres czy numer telefonu. Z tego też powodu konsumenci chętnie sięgają po aplikację mobilną Panorama Firm. Jeśli w sieci brakuje nam podstawowych informacji o firmie nie bawimy się dalej w detektywa, ale szybko wyszukujemy informacje na temat konkurencji.

Nowe technologie takie jak NFC otwierają nowe możliwości przed konsumentami. Z jakich najbardziej ucieszyliby się Polacy? 80% ankietowanych chciałaby przy pomocy smartfona otrzymywać zniżki w sklepach, a 60% chciałaby wykorzystywać go jako rodzaj karty lojalnościowej. Do dokonywania płatności przy pomocy smartfona nadal podchodzimy dość nieufnie.

Jak wyglądają natomiast nasze preferencje jeśli chodzi o systemy operacyjne? Zdecydowana większość ankietowanych (69%) posiada urządzenie z Androidem. 9% konsumentów korzysta ze smartfonów z Windows Phone i Symbianem, natomiast iOS plasuje się na trzecim miejscu (5%). Równocześnie należy zauważyć, że 6% badanych nie potrafiło odpowiedzieć na pytanie z jakiego systemu korzysta.

Pełny raport został udostępniony pod TYM LINKIEM.

0
Źródło: Volvo
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.