HP już nie patrzy na Microsoft jak na partnera

Wejście Microsoftu na rynek sprzętu komputerowego zaskoczyło jego partnerów OEM. Dyrektor generalny HP, czyli Meg Whitman, stwierdziła wprost, że Microsoft to od tej pory konkurent, a nie partner, dla jej firmy.
Meg Whitman

Meg Whitman

Urządzenia typu Wintel są wypierane przez komputery i urządzenia mobilne z procesorami ARM — stwierdziła Whitman podczas corocznego spotkania z inwestorami. Dodała też, że sprzedaż komputerów PC maleje, rośnie zaś sprzedaż tabletów.

Whitman zaznaczyła również, że jej firma musi stawiać czoła coraz większej konkurencji. Nawet firmom, które wcześniej były jej bliskimi partnerami. –

Obecnie długoterminowi partnerzy, tacy jak Intel czy Microsoft, stają się dla nas bezpośrednią konkurencją — stwierdziła.

HP obecnie stara się wprowadzić większą różnorodność w swoich produktach, oferując urządzenia zarówno z Windows, jak i z Androidem. Co ciekawe, Whitman nie wymieniła Google’a jako swojego konkurenta, mimo iż ten również wkroczył na rynek producentów sprzętu komputerowego.

Co jeszcze ciekawsze, według niepotwierdzonych informacji, to właśnie HP był bodźcem dla Microsoftu, który ostatecznie zdecydował o opracowaniu tabletów i komputerów Microsoft Surface. „Flagowym” urządzeniem miał być bowiem HP Slate 500. Microsoft odkrył jednak, że HP produkuje go z najtańszych możliwych części, przez co urządzenie było grube, przegrzewało się i miało problemy z wydajnością.

0
Źródło: Barrons.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.