Informatyczne „gwiazdy rocka” mają dla ciebie propozycję

"Hour of Code" to kampania, mająca na celu promowanie kierunków informatycznych, zarówno w szkołach, jak i na uczelniach. Swoje zaangażowanie w ową kampanię potwierdzili giganci rynku informatycznego.

Amerykański urząd statystyczny przewiduje, że co roku w samych Stanach Zjednoczonych będzie się pojawiać 120 tysięcy nowych miejsc pracy dla magistrów informatyki. Ów trend ma się utrzymać przez całą dekadę. Co roku amerykańskie uczelnie przyznają dyplomy raptem 51 tysiącom studentów. Dziewięć na dziesięć szkół nie ma w swojej ofercie kursów programowania — zauważa Brad Smith z Microsoftu.

Odpowiedzią na to ma być kampania „Hour of Code”, która ma promować programowanie jako wspaniałą drogę rozwoju kariery. Jej twórcy będą publikować proste, jednogodzinne kursy informatyczne i programistyczne, które mają pomóc zainteresowanym osobom w edukacji. Swoje zaangażowanie potwierdzili Bill Gates (przewodniczący Microsoftu), Mark Zuckerberg (dyrektor generalny Faceboka), Gabe Newell (założyciel Valve) i Chris Bosh z Miami Heat.

Szkoły, wykładowcy i nauczyciele pracujący w Stanach Zjednoczonych, którzy zdecydują się uczestniczyć w kampanii, mogą wygrać nagrody, takie jak laptopy czy gościnny udział wyżej wspomnianych ważnych osób ze świata IT w prowadzeniu lekcji czy wykładu.

0
Źródło: Microsoft
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.