Google zarabia więcej niż amerykański rynek prasy

Według statystyk zaprezentowanych przez portal Bussiness Insider, w 2012 roku firma Google miała większy przychód z reklam niż wszystkie amerykańskie gazety. Ta sama sytuacja powtarza się w przypadku czasopism. Ten rok, dla giganta z Mountain View wygląda jeszcze lepiej.

A pomyśleć, że zaledwie 10 lat temu, amerykańska prasa papierowa z rozbawieniem obserwowała poczynania Google’a. Okazało się jednak, że model biznesowy opierający się głównie na dobrych, darmowych usługach udostępnianych swoim użytkownikom sprawdza się jako strategia długoterminowa. Im więcej dobrych, darmowych usług, tym więcej użytkowników. Im więcej użytkowników, tym reklamodawcy muszą zapłacić więcej, żeby dotrzeć do nich ze swoimi reklamami. I tak dalej.

Nie bez znaczenia jest również rozwój technologii i premiery coraz to nowszych gadżetów technologicznych. Rosnąca liczba tabletów, smartfonów i czytników e-booków coraz bardziej wpływa na sprzedaż papierowych gazet i pism.

Tak czy inaczej, żyjemy w czasach, w których jedna firma czerpiąca zyski wyłącznie z reklam wyświetlanych w internecie, zarabia na nich o wiele więcej niż którekolwiek, kultowe dla niektórych, amerykańskie pisma i gazety – niektóre z nich, wydawane są od ponad 100 lat.

0
Źródło: Business Insider
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.