Oculus Rift w nowej wersji

Oculus Rift w nowej wersji

Crystal Cove wyróżnia się od poprzedniego prototypu już samym wyglądem. Na goglach zamontowano diody, których ruch wykrywać będzie kamera montowana nad monitorem. Dzięki temu możliwe będzie śledzenie naszego położenia, a nie tylko samych ruchów głowy. Rozwiązanie to przyda się w sytuacjach w grze, kiedy będziemy chcieli np. wyjrzeć zza rogu bez konieczności używania kontrolera.

Wiele osób narzekało na słabą rozdzielczość w poprzedniej wersji urządzenia. W nowym modelu wyświetlacz LCD zastąpiono technologią OLED. Na każde oko przypada także teraz 1080 pikseli, dzięki czemu obraz jest ostrzejszy, a kolory bardziej naturalne. Twórcom udało się także zredukować o połowę poziom opóźnień (30 milisekund), co według słów producenta powinno pomóc zmniejszyć efekt nudności u niektórych użytkowników i wyeliminować smużenie ekranu powstające w trakcie ruchów głową.

Wciąż nie wiemy jednak kiedy na rynku pojawi się konsumencka wersja urządzenia i ile będzie kosztować.