Najpopularniejszy tweet w historii drogo Samsunga kosztował

Potwierdziło się to, co podejrzewaliśmy już od początku. "Spontaniczne" zdjęcie typu samoróbka, zainicjowane przez Ellen DeGeneres podczas ceremonii rozdania Oskarów Samsungiem Galaxy Note 3, to element kampanii reklamowej tej firmy. Drogiej, ale chyba opłacalnej kampanii...

Tegoroczną galę rozdania Oskarów obejrzała rekordowa liczba 43 milionów widzów na całym świecie. Oprócz tego padł jednak jeszcze inny rekord – najpopularniejszego tweeta, jaki kiedykolwiek był rozprowadzany na Twitterze (pisaliśmy o tym tutaj). Został on zainicjowany przez Ellen DeGeneres, znaną prezenterkę telewizyjną, ale znalazły się na nim przede wszystkim same największe gwiazdy Hollywood. We wszystkich relacjach telewizyjnych widać też było wyraźnie, CZYM to zdjęcie było wykonywane – białym Samsungiem Galaxy Note 3, którego DeGeneres wyciągnęła z kieszeni.

Od razu pojawiły się głosy, że cała akcja została „ustawiona” i była tak naprawdę elementem kampanii reklamowej Samsunga. Kampanii, którą od razu starała się storpedować Nokia, wyśmiewając się z innych zdjęć opublikowanych na Twitterze przez DeGeneres.

Teraz wiemy już, że to prawda, a nawet to, ile cała ta akcja kosztowała. Według dziennika The World Street Journal, wartość umowy z Samsungiem kosztowała 18 milionów dolarów. To duża suma, ale jeśli weźmiemy pod uwagę 43-milionową oglądalność…

0
Źródło: WSJ.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.