AntVR – uniwersalne gogle VR mogą pogrążyć Oculus Rifta

Wirtualna rzeczywistość to pole, które dopiero się kształtuje na nowo po latach przerwy. Popularność Oculus Rifta pokazuje, że jesteśmy gotowi na rozrywkę na wyższym poziomie. Trend ten wychwytują nowi producenci - zarówno duże korporacje jak Sony z ich Projectem Morpheus, jak też i młode startupy. Ci pierwsi może i mają spore zaplecze finansowe, ale są zbyt ograniczeni platformowo by przynieść prawdziwą rewolucję.

Oculus Rift skupi się na rynku PC, Project Morpheus na PS4. A co dla graczy posiadających zarówno konsole jak i komputer? Co dla osób chcących oglądać filmy – nie tylko te kręcone na potrzeby wirtualnej rzeczywistości, ale wszystkie inne? Dla nich właśnie powstaje AntVR.

Zestaw ten składa się z gogli o 100-stopniowym polu widzenia, które cechują asferyczne soczewki, dzięki którym obejrzymy niezniekształcony obraz. Co za tym idzie materiały, które wyświetlimy (gry lub filmy) wcale nie będą musiały być poddawane specjalnej obróbce – jak ma to miejsce w przypadku Oculus Rifta! Chociaż sprzęt obsłuży wszystko, co tylko zdołamy przesłać przez HDMI oczywiście najlepsze wrażenie uzyskamy wyświetlając filmy i gry trójwymiarowe.

Drugą częścią zestawu jest kontroler, który prezentuje się naprawdę świetnie. Nie dosyć, że jest ciągle pozycjonowany w przestrzeni, to jeszcze może przybrać jedną z trzech form – joysticka, pistoletu i zwykłego pada. Na filmie poniżej możecie zobaczyć w jaki sposób korzystając z kontrolera można nawet rzucać wirtualne granaty.

Zaletą AntVR jest także system, który rozpoznaje kierunek naszego ciała i przenosi go na ruch postaci – wystarczy zrobić lekki wykrok w prawą stronę, by nasz bohater na ekranie pobiegł w tamtym kierunku. Otwarty charakter oprogramowania pozwala nam wierzyć w jeszcze większy rozwój tego urządzenia. Twórcy przygotowują dwie wersje gogli – przewodową w cenie 300$ i bezprzewodową w cenie 500$. Obie możemy już teraz zamówić w przedsprzedaży na Kickstarterze – zostaną one dostarczone w okolicach września tego roku.

Jeśli doświadczenie z korzystania z AntVR jest równie fajne jak w przypadku Oculus Rifta możemy być świadkami ciekawej walki o klienta. W teorii już z miejsca wygrywa AntVR…

Źródło: Kickstarter
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.