Apple nie jest już najcenniejszą marką na świecie

Pierwsze cztery miejsca wśród stu najbardziej wartościowych marek świata zajmują firmy technologiczne.
Fragment raportu przygotowanego przez firmę Millward Brown.

Fragment raportu przygotowanego przez firmę Millward Brown.

Najważniejsza informacja jest prosta – Apple zostało zdetronizowane przez Google’a. Na dodatek manewr wyprzedzania został przeprowadzony w imponującym stylu, bo wartość marki Google wzrosła (w porównaniu do zeszłorocznego raportu) aż o 40 procent, do niemal 159 miliardów dolarów. W tym samym czasie wartość marki Apple spadła o 20 procent, do ponad 147 miliardów dolarów.

Trzecie miejsce na podium zajmuje, tak jak zajmowała, firma IBM, choć wartość tej marki minimalnie się obniżyła (o 4 procent, do 107 miliardów dolarów). Natomiast sporym zaskoczeniem może być wyraźny awans Microsoftu, który wskoczył na czwarte miejsce (z zeszłorocznego siódmego). Wiązało się to też ze wzrostem wartości marki o 29 procent – do ponad 90 miliardów dolarów.

Nie dziwi fakt, że zarówno w pierwszej dziesiątce, jak i w całej pierwszej setce dominują firmy technologiczne, przetykane tylko wyjątkami w rodzaju McDonalda czy Malboro. Ale nawet w obrębie firm technologicznych obserwować możemy prawdziwe niespodzianki. Chyba największą jest wysokie, bo 14. miejsce chińskiego portalu Tancent. W Polsce wiele osób nawet o nim słyszało, ale jest to największy chiński portal internetowy. Dla porównania, wartość marki Facebook dała jej 21 miejsce w tym zestawieniu.

Pełen raport

firmy Millward Brown dostępny jest pod tym linkiem.

0
Źródło: Millward Brown
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.