Samsung zdominował rynek smartfonów

Najnowszy raport, którego twórcy przyjrzeli się dostawom smartfonów na wszystkie światowe rynki z pewnością sprawił, że w siedzibie Samsunga wystrzeliło kilka korków od szampana. Koreański producent smartfonów utrzymał się na pozycji lidera i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie ktoś inny zdominował rynek smartfonów.

Raport dotyczy pierwszego kwartału 2014. W tym roku na światowe rynki trafiło o 28% więcej smartfonów (281,5 miliona) niż w tym samym okresie, rok temu (218,8 mln). Co więcej – udział smartfonów, jeśli chodzi o wszystkie sprzedawane telefony urósł z 50,7% (dane z zeszłego roku) do 62,7%. W przyszłym roku, jeśli trend ten się utrzyma 7 na 10 sprzedawanych telefonów będzie smartfonami.

Jeśli chodzi o pozycje producentów, to dwa pierwsze miejsca pozostają niezmienne. Prowadzi oczywiście Samsung, zarówno jeśli chodzi o wielkość dostaw (Shipment Volumes) i o udział w rynku globalnym (market share). W pierwszym kwartale Samsung dostarczył do sklepów 85 milionów smartfonów – o 15 milionów więcej niż w tamtym roku. Pomimo zwiększenia produkcji, Koreańczycy stracili 1,7% udziału w rynku – w pierwszym kwartale 2014 ich udział to „zaledwie” 30,2%. Na drugim miejscu pozostaje sądowy sparing-partner Samsunga – Apple. Apple straciło prawie tyle samo udziału w rynku (z 31,9% do 30,2%). I na tych dwóch producentach kończy się dwucyfrowy udział w rynku. Reszta rywali wymienianych z nazwy oscyluje pomiędzy udziałami w wielkości 4,9% a 4,4%.

O tym jak bardzo Samsung zdominował rynek świadczy fakt, że gdyby zsumować wszystkie telefony od Apple, LG, Lenovo i Huawei, to i tak okazuje się, że Samsung dostarczył na rynek więcej urządzeń niż wszystkie powyższe firmy razem wzięte. Łączny udział tych firm w rynku również wynosi mniej niż udziały Samsunga.

Ciekawe, co by się stało, gdyby Samsung zmienił Androida na inny system?

0
Źródło: TheNextWeb
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.