Control VR: bo same gogle do wirtualnej rzeczywistości to za mało

Control VR: bo same gogle do wirtualnej rzeczywistości to za mało

Od czasu zapowiedzi Oculus Rifta i alternatywnych wersji gogli do wirtualnej rzeczywistości pojawiło się kilka ciekawych pomysłów, które pozwoliły głębiej zanurzyć się w świat gier wideo. Bieżnia Omni wymagała jednak sporej ilości miejsca w pokoju, a kombinezon PrioVR pomijając już jego wysoką cenę nie był aż tak dokładny w porównaniu do technologii opracowanej przez Control VR.

Rękawice opracowane przez amerykański startup wykorzystują mikrosensory zaprojektowane przez DARPA i potrafią wykrywać nawet niewielkie ruchy ramienia, dłoni, a przede wszystkim palców. O takiej dokładności gracze mogli dotychczas tylko pomarzyć. Co więcej rękawic użyjemy nie tylko do grania – doskonale nadają się także do tworzenia animacji, nawigacji w prezentacjach multimedialnych czy też do normalnej kontroli systemów operacyjnych.

Control VR jeśli zbierze 250 tys.$ na Kickstarterze (a wygląda na to, że mu się to powiedzie bez przeszkód) trafi do pierwszych klientów jeszcze w grudniu tego roku. Niestety jego cena jest tylko trochę niższa od PrioVR – za zestaw składający się z dwóch rękawic i czujnika ruchów ciała zapłacimy 600$ czyli około 1800 zł. Komplet z jedną rękawicą kosztuje 350$.