HTC budzi się z letargu

HTC w czasie telekonferencji z Tajwanu ogłosił skonsolidowane wyniki za drugi kwartał 2014 roku. Wygląda to coraz lepiej, po długim i bardzo niepokojącym okresie.

Podstawowe dane liczbowe, jakie zaprezentował HTC, to:

  • Kwartalny przychód 65,5 mld NT$
  • Kwartalny zysk netto 2,3 mld NT$ lub 2,74 NT$ na 1 udział (akcję)
  • Marża brutto – 22,2 % i marża operacyjna – 3,7 %

Powrót HTC do rentowności to efekt dobrych wyników sprzedaży sztandarowego modelu HTC One (M8) oraz modeli HTC One mini 2 i Desire 816. Jak podkreśla firma w komunikacie, na jednym z kluczowych rynków – w Stanach Zjednoczonych – model HTC One (M8) jest nadal dostępny w sprzedaży u wszystkich czterech głównych operatorów. Z kolei w Europie, sukces flagowego modelu powtarza kompaktowa wersja HTC One Mini 2. Warto także podkreślić większe zyski generowane przez linię Desire, głównie dzięki znaczącemu wzrostowi sprzedaży modelu HTC Desire 816.

Wyniki za ostatni kwartał pokazują, że przyjęta strategia rozwoju naszego biznesu
i ciągła praca nad portfolio produktów przynoszą oczekiwane rezultaty. Zrobiliśmy krok na przód, który w głównej mierze jest wynikiem globalnego sukcesu
i popularności modelu HTC One (M8) oraz poszerzania oferty o modele takie jak HTC One Mini 2 i linię Desire
— powiedział Peter Chou, Dyrektor Generalny HTC.

HTC zwraca uwagę na wiodącą rolę modeli One (M8) i Desire 816 na rynku tajwańskim. Po raz pierwszy w historii firma jest liderem na rodzimym rynku nie tylko pod względem ilości sprzedanych sztuk, ale także wartości sprzedaży. HTC ostatni okres również na rynkach chińskim i indyjskim może zaliczyć do wyjątkowo udanych. O sukcesie sprzedaży zadecydowało odpowiednie dostosowanie portfolio do rynkowych, szybko zmieniających się oczekiwań.

Przewidywane wyniki za III kwartał 2014 r.

  • Oczekiwany przychód w zakresie od 42 mld NT$ do 47 mld NT$
  • Oczekiwana marża zysku brutto – 22,50% do 23,00%
  • Oczekiwany zysk na akcję w zakresie od 0,05 NT$ do 0,69 NT$
0
Źródło: HTC
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.