ORA-1: Kolejny konkurent dla Google Glass

Ważące 83 gramy okulary wyposażone zostały w spory ekranik (efekt jak przy oglądaniu 84-calowego ekranu z 5 metrów), który pracuje w dwóch trybach – standardowym, oraz obniżonym pod kątem 24-stopni. Ten drugi ma przydać się w sytuacjach, w których chcielibyśmy nie ograniczać niczym pola widzenia, a dalej posiadać możliwość podglądu do najważniejszych informacji.
ORA-1: Kolejny konkurent dla Google Glass

Chociaż ekranik znajduje się tylko w jednej części okularów, oprawki zostały wyposażone także w normalne szkła fotochromowe, które przyciemnią się na słońcu i ułatwią odczyt informacji w niekorzystnym oświetleniu.

Okulary otrzymały ponadto szeroki touchpad, 5-megapikselową kamerkę, dwa fizyczne przyciski służące do szybkiego wykonania zdjęcia oraz regulacji głośności, wejście na słuchawki, akcelerometr, żyroskop, moduł Bluetooth, GPS oraz Wi-Fi. Co ciekawe ORA-1 nie muszą być sparowane w ogóle ze smartfonem i mogą działać jako samodzielne urządzenie z systemem Android. Czas pracy baterii waha się od 2 do 7 godzin w zależności od intensywności użytkowania.

W przedsprzedaży okulary można zakupić już za 300$. Jeśli twórcom uda się zebrać 100 tys.$ ORA-1 trafią do sprzedaży w styczniu przyszłego roku.