IFA 2014: Samsung Gear VR – wirtualna rzeczywistośc w mobilnej formie

Miłośnicy smartfonowych gier i filmów 3D, którzy poważnie myślą o zakupie najnowszego Galaxy Note 4 będą mogli także rozważyć zakup dodatkowego akcesorium.

Gear VR należeć będzie do tego segmentu gogli VR, które nie posiadają własnego wyświetlacza (tak jak polski CMOAR czy Google Cardboard). Tym samym zaś nie możemy o nich myśleć jak o bezpośrednim konkurencie Oculus Rifta czy Project Morpheus. Samsungowe gogle do działania będą wymagały Galaxy Note 4. Smartfon umieszcza się w przedniej części urządzenia i podpina pod micro USB. W ten sposób oczy użytkownika zobaczą 5,7-calowy ekran o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli i kącie widzenia równym 96 stopniom.

Z prawej strony urządzenia znalazło się miejsce na touchpad, dzięki któremu możemy obsługiwać smartfona i odpalać aplikacje; przycisk głośności oraz przycisk cofania. Gogle posiadają własny żyroskop i akcelerometr, ale brak śledzenia naszej pozycji w przestrzeni powoduje, że urządzenie zareaguje tylko na nasze ruchy głową w prawą lub lewą stronę. Tym samym zaś nie możemy się spodziewać tego samego poziomu immersji co w przypadku Oculus Rifta.

Ponadto Gear VR będzie posiadał czytnik kart pamięci microSD, a opóźnienie ma zostać zminimalizowane do 20 ms. Cena i data premiery urządzenia są jeszcze nie znane.

NASZYM ZDANIEM
Największą wadą tego urządzenia jest brak kompatybilności z innymi smartfonami, co znacznie zawęzi grono potencjalnych klientów. Możliwość rozglądania się tylko w układzie horyzontalnym zdyskredytuje gogle w wielu grach. A do oglądania panoramicznych filmów 3D, których nie ma zbyt wiele, mogą posłużyć konkurencyjne urządzenia. Moim zdaniem produkt nieprzemyślany i raczej tworzony tylko po to, by nakręcić sprzedaż Galaxy Note 4.

0
Źródło: Cnet.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.