Co zrobić, by na produkcję gry zdobyć 100 000 USD?

Złożenie wniosku o dofinansowanie z unijnych funduszy lub wejście na Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych były dotąd najpopularniejszymi sposobami, by pozyskać kapitał na produkcję i dystrybucję gry. Ale alternatywnych możliwości, nieraz łatwiejszych jest więcej.

Piotr Iwanicki na opracowanie gry SUPERHOT potrzebował zaledwie tygodnia. Pomysł i realizacja okazały się jednak wielkim sukcesem. Podobnie jak wykorzystanie Kickstartera, największej na świecie platformy do finansowania kreatywnych pomysłów. Na produkcję SUPERHOT pozyskano tym sposobem 250 tys. dolarów, przy czym aż 40 proc. w ciągu pierwszych 24 godzin.

Crowdangels.pl obrał inną strategię. Zdecydował się na wprowadzenie do firmy nie jednego, lecz wielu inwestorów. Natomiast HyperBees wziął udział w projekcie konkursowym. Stworzył grę na urządzenia mobilne. Wygrał, a nagrodą było zaangażowanie się w produkcję amerykańskiego funduszu venture capital.

Oni będą na Łódź Game Summit 2014

Przykładów na zdobycie kapitału jest więcej. Przedstawiciele branży gamedev podzielą się nimi podczas drugiej już edycji Łódź Game Summit 2014. Jednodniowa konferencja, która odbędzie się 5 listopada, skierowana jest zarówno do producentów gier, jak i do inwestorów.

„Od kilku lat polski rynek gier rozwija się dynamicznie. Ten trend utrzyma się w przyszłości. Choć dotąd największymi beneficjentami byli tylko nieliczni producenci. Tymczasem ludzi z pasją i ciekawymi pomysłami jest więcej. Jedną z barier jest jednak brak dofinansowania. Chcemy to zmienić. Podjęliśmy już konkretne działania” – powiedział Sebastian Białek, koordynator Łódź Game Summit 2014.

Z inicjatywy lokalnych władz w 2017 r. do użytku zostanie oddane Łódzkie Centrum Gier. Projekt, w który wpisuje się także konferencja Łódź Game Summit, obejmie trzy inicjatywy: Akademię Tworzenia Gier, Gameinkubator Studios oraz Gameinkubator Capital.

Wiedza z pierwszej ręki

Jednak centrum nie będzie zamykać się ani na zewnętrznych inwestorów ani tym bardziej na ludzi, którzy odnieśli w gamedev sukces. Potwierdzeniem przyjętej filozofii jest udział w konferencji Łodź Game Summit twórców m.in. z SUPERHOT, Crowdangels.pl i HyperBees.

„W poszukiwaniu niezbędnego kapitału można przecierać szlaki na własną rękę. Alternatywą jest zdobycie informacji od twórców gier, którzy bezcenne doświadczenie już zdobyli, i znają wszystkie odcienie zewnętrznego dofinansowania. Tę wiedzę będzie można zdobyć 5 listopada podczas Łódź Game Summit. Wystarczy się zarejestrować ” – dodał Sebastian Białek.

0
Źródło: Łódź Game Summit Gamedev & Investments
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.