DirectX 12 zadebiutuje razem z Windowsem 10

Jeśli zastanawialiście się kiedy w końcu udostępniona zostanie ostateczna wersja bibliotek DirectX 12, śpieszymy z odpowiedzią. Microsoft potwierdził właśnie, że najnowsza wersja bibliotek DirectX 12 i Direct3D pojawi się razem z Windowsem 10, czyli w drugiej połowie 2015.

Wczesną wersję systemu Windows 10: Technical Preview, która korzysta już z DX12 można pobrać już od kilku dni, podejrzewamy więc, że kilku deweloperów zabrało się za testowanie możliwości nowych bibliotek.

Microsoft zapowiedział również, że razem ze studiem Epic Games pracuje nad dodaniem wsparcia dla najnowszych bibliotek do silnika Unreal Engine. Największa, zapowiadaną zmianą ma być dość znaczący wzrost wydajności, szczególnie, jeśli chodzi o wielordzeniowe procesory oraz bezpośredni dostęp do poszczególnych podzespołów komputera, z pominięciem software’owych sterowników i instrukcji samego DirectX. Bardzo podobne rozwiązania stosuje również AMD w swojej technologii Mantle.

W przełożeniu na tzw. doświadczenia użytkownika, cała sprawa sprowadza się do tego, że wymagania sprzętowe, jeśli chodzi o płynność wyświetlanej grafiki w grach nieco spadną, przez co granie na pececie stanie się odrobinę tańsze.

DirectX 12 ma być również dostępny dla Windowsa 8.1, więc kto nie zechce, nie będzie musiał przesiadać się na dziesiątkę.

0
Źródło: Engadget.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.