Lenovo niekwestionowanym liderem globalnym na rynku PC

Co piąty sprzedany PC na świecie to Lenovo!

Za globalnego lidera rynku PC uznali Lenovo także analitycy firmy Gartner, zdaniem których firma osiągnęła udział w rynku światowym na poziomie 19,8% (w zeszłym kwartale było to 19,1%), wyprzedzając firmę z drugiego miejsca o 1,9 punktu procentowego.

Cała branża odnotowała ogólną poprawę – przewidywany wcześniej przez IDC spadek na poziomie -4,1% okazał się mniejszy i wyniósł tylko -1,7%. W części raportu poświęconej dostawom w III kwartale 2014 r. analitycy z IDC wskazali, że firma Lenovo osiągnęła 20% udziału w globalnym rynku komputerów PC, podczas gdy w II kwartale udział ten wynosił 19,4%. Wzrost Lenovo w ujęciu rok do roku wyniósł 11,2%. Firma zyskała 2,3 punktu i zwiększyła przewagę nad konkurentem z drugiego miejsca z 0,2 do 1,2 punktu. Wynikom tym towarzyszy 15,7 miliona sztuk urządzeń dostarczonych w tym kwartale.

Co planuje Lenovo na dalsze lata? Otrzymaliśmy komunikat prasowy, który w całości cytujemy poniżej:

„Osiągnięcie 20-procentowego udziału w globalnym rynku PC to ważny kamień milowy dla Lenovo. Osiągnęliśmy go szybciej, niż zakładaliśmy. Podczas gdy inni poszukiwali skutecznego planu, my realizowaliśmy własny, a efekty mówią same za siebie. Udało nam się nie tylko osiągnąć kolejny rekord i umocnić na pozycji lidera w branży PC już szósty kwartał z rzędu, ale też jednocześnie zdywersyfikować swoją działalność. Zajmujemy 2. pozycję na rozwijającym się rynku tabletów epoki PC+ oraz 3 pozycję pod względem światowej sprzedaży tabletów i serwerów. Wkrótce osiągniemy 3. miejsce pod względem sprzedaży smartfonów na całym świecie. Choć nasze obroty zbliżają się już do poziomu 50 miliardów USD, Lenovo pozostaje firmą konsekwentną i szybką w działaniu.

Jesteśmy przekonani, że nasz tendencja wzrostu się utrzyma, ponieważ koncentrujemy na nim swoje działania i będziemy wykorzystywać obecny branżowy trend do konsolidacji w celu zwiększenia dynamiki wzrostu na rynku PC. Swoją strategię realizujemy w sposób konsekwentny i przejrzysty. Finalizacja przejęcia działu IBM System X oraz oczekiwane wkrótce przejęcie Motorola Mobility zapewnią nam 3 motory rozwoju: PC, urządzenia mobilne i rozwiązania dla dużych przedsiębiorstw. Odpowiednie połączenie innowacyjności i efektywności umożliwi nam wprowadzanie do oferty jeszcze większej liczby atrakcyjnych produktów z segmentu PC, mobilnego, dla dużych przedsiębiorstw i dla ekosystemu partnerów — zarówno w bliskiej, jak i dalszej przyszłości. Jeszcze w tym tygodniu zaprezentujemy innowacyjne, pomysłowe i eleganckie nowości z rodziny YOGA.

Aby utrzymać dynamikę, musimy znajdować nowe motory rozwoju i sposoby na przekształcanie naszej firmy. Segment PC był pierwszym motorem rozwoju, który zapewnił Lenovo pozycję globalnego lidera, i pozostaje podstawowym przedmiotem naszej działalności. Dzięki dodaniu sfery mobilnej oraz oferty dla przedsiębiorstw i ekosystemu jesteśmy gotowi do startu naszej drugiej rakiety i jeszcze szybszego osiągnięcia jeszcze wyższych poziomów.”– mówi Yang Yuanqing, Prezes i Dyrektor Naczelny Lenovo.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News