Tanie tablety coraz popularniejsze w Polsce

Po jakie modele sięgamy najczęściej?

MODECOM FreeTAB

MODECOM FreeTAB

Spoglądając do trzech lat wstecz można zauważyć, że sprzedaż tabletów wzrastała co rok o kilkadziesiąt procent. Teraz rynek jest już nasycony, a według najnowszych prognoz IDC Corp dla Ameryki Północnej i Europy Zachodniej po raz pierwszy wzrost sprzedaży nie przekroczy 10%. A jak to wygląda w Polsce?

Wg analiz IAB co dziesiąty Polak korzysta z tabletu, a do końca 2014 roku liczba ta może wzrosnąć do 22%. Z danych sklepu internetowego Agito.pl wynika, że zainteresowanie tabletami nadal jest duże, jednak dynamika wzrostu jest niższa niż rok temu w analogicznym okresie.

Lenovo IdeaTab A3500L
Lenovo IdeaTab A3500L
Dla konsumenta w pierwszej kolejności liczy się jakość wykonania, rozmiar ekranu, aktualna wersjasystemu operacyjnego. Rośnie popularność modeli z ekranem o przekątnej 7″-8″ i takich jest w naszym sklepie najwięcej. Dużą część zakupów stanowią urządzenia stosunkowo niedrogie – do około 500 zł – mówi Patryk Wojtas, Product Manager z Agito.pl.
W ostatnich miesiącach w segmencie tańszych tzw. budżetowych urządzeń zaszły spore zmiany. Wraz z końcem 2013 r. tacy producenci jak Samsung, Lenovo czy Acer dostrzegli potencjał tkwiący w rynku budżetowych tabletów i zaczęli z sukcesami działać w tym segmencie. Spodziewamy się, że trend ten się utrzyma i popyt na tańsze modele w nadchodzącym kwartale zakupowym będzie wysoki – dodaje.
Samsung Galaxy Tab 3 7.0
Samsung Galaxy Tab 3 7.0

Jakie modele sprzedają się zatem najlepiej? W czołówce tabletów do 500 zł przodują: Samsung Galaxy Tab 3.0 (około 449 zł), Lenovo A3300 (około 449 zł), Modecom FreeTab 10.1 (około 369 zł), Prestigio Multipad 2 Pro Duo (około 269 zł).

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News