Użytkownicy unikają płatności online

Użytkownicy unikają płatności online

Badanie pokazuje, że 62% Europejczyków obawia się oszustwa finansowego w internecie, i wskazuje liczne przykłady niepokoju klientów. Na przykład, 34% ankietowanych dokonujących płatności online jest przekonanych, że nawet oficjalne aplikacje mobilne oferowane przez firmy finansowe wymagają większej ochrony, aby można je było uznać za naprawdę bezpieczne. Ponadto 44% użytkowników z Europy przyznało się do przerwania operacji finansowej z powodu braku przekonania co do bezpieczeństwa transakcji.

Stopień ochrony przed cyberoszustwami stanowi dla użytkowników istotny czynnik podczas wyboru sklepu internetowego lub dostawcy usług finansowych: 61% respondentów stwierdziło, że preferuje firmy oferujące dodatkowe środki ochrony danych finansowych. Ponadto 71% badanych oczekuje, że banki, systemy płatności online oraz sklepy internetowe będą chroniły ich komputery i urządzenia mobilne przed oszustwem finansowym.

Jednocześnie wielu użytkowników uważa, że oprócz ochrony oferowanej przez dostawców systemów płatności konieczne jest stosowanie własnych środków bezpieczeństwa. Chociaż 20% użytkowników obarcza banki pełną odpowiedzialnością za bezpieczeństwo transakcji finansowych, a 15% uważa, że odpowiedzialność ta spoczywa wyłącznie na nich samych, większość (60%) badanych sądzi, że zarówno banki, jak i użytkownicy powinni być odpowiedzialni za ochronę informacji finansowych. Dane te sugerują, że użytkownicy byliby skłonni zaakceptować nowe narzędzia organizacji finansowych, które pomogą zarządzać wspólną odpowiedzialnością dotyczącą zapobiegania oszustw online.

“Wielu użytkowników nadal czuje się bezpieczniej, płacąc gotówką lub kartą przy fizycznej kasie, niż dokonując zakupów online przy użyciu komputera lub urządzenia mobilnego i ta niechęć hamuje rozwój rynku płatności online. Sytuację może poprawić oferowanie przez serwisy płatności dodatkowych warstw zabezpieczeń przeznaczonych do ochrony transakcji bankowych i płatności online lub zabezpieczenie urządzeń mobilnych przed oszustwami finansowymi. Obecność dodatkowych zabezpieczeń daje klientom natychmiastowe i widoczne zapewnienie, że ich pieniądze są należycie chronione” – powiedział Ross Hogan, szef działu przeciwdziałania oszustwom, Kaspersky Lab.