Facebook już wkrótce może przestać być królem mediów społecznościowych

Portal powoli się starzeje. Konkurencja tylko czeka na odpowiedni moment.

Dane na temat aktywności na portalach społecznościowych opublikowano na stronie Global Web Index. Wynika z nich, że prawie wszystkie sieci społecznościowe mogą pochwalić się większym wzrostem liczby użytkowników niż Facebook. Mowa tutaj o takich serwisach jak Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, a nawet… Google+! Przez ostatnie 6 miesięcy najwięcej nowych loginów pojawiło się na portalu Pinterest, który przez ten czas zanotował 57% wzrost liczby użytkowników.

Jeśli chodzi o użytkowników korzystających z aplikacji mobilnych, największym wzrostem może pochwalić się Snapchat (56% wzrostu w tym roku). W Polsce prawie nikt z tego nie korzysta, jednak wcale nas to nie dziwi. Być może już w przyszłym roku odkryjemy tą „wspaniałą nowość”, z której od jakiegoś czasu korzysta prawie każdy nastolatek w Stanach. Tak samo było z Facebookiem. Zaraz za Snapchatem, jeśli chodzi o aplikacje mobilne, są: Facebook Messenger i Instagram.

Poniżej znajdziecie pełną treść raportu o mediach społecznościowych, przygotowanego przez GWI. Jeśli ktoś wolałby skrócone podsumowanie, to sytuacja na rynku wygląda mniej więcej tak: Facebook nadal pozostaje królem, a jego użytkownikiem jest prawie co drugi człowiek, który może pochwalić się dostępem do Internetu. Portal Zuckerberga osiągnął stan nasycenia i w kolejnych latach raczej nie ma co liczyć na jakiekolwiek dwucyfrowe wzrosty, jeśli chodzi o liczbę użytkowników. Młodzież również nie wykazuje takiego entuzjazmu, jak jeszcze 3-4 lata temu, jeśli chodzi o Facebooka, który już dawno stał się portalem z którego korzystają ich rodzice. GWI Social Report Q3 2014