„The Interview” dostępny na YouTube

Dokładnie w Wigilię, 24 grudnia film "The Interview" trafił do kin i bezpośrednio do dystrybucji poprzez internet.

O tym, że Sony rozważa tego typu krok, informowaliśmy już kilka dni temu. Ustalenia trwały podobno do ostatniej chwili i ostatecznie pewne rzeczy zmieniły się na plus, a inne na minus. Przede wszystkim ostatecznie firmie udało się przekonać innych dystrybutorów, w tym przede wszystkim firmy Google i Microsoft, więc choć Sony rzeczywiście udostępniło też ten film we własnym serwisie streamingowym, dla szerokiego odbioru filmu większe znaczenie będzie miała jego dostępność na takich platformach jak Google Play, YouTube Movies czy Xbox Movies. Warto też dodać, że dziś „Wywiad ze słońcem narodu” (bo takie jest oficjalne tłumaczenie tytułu na język polski) trafi do około 300 kin na terenie Stanów Zjednoczonych.

Minusy są dwa. Po pierwsze, na razie cyfrowa dystrybucja za sprawą ograniczeń regionalnych również ograniczona jest do terenu USA, ale zapewne jest to tylko ograniczenie chwilowe. Po drugie, Sony ostatecznie zdecydowało się na dystrybucję płatną, choć – z perspektywy amerykańskich zarobków – dość symbolicznie. Cyfrowe wypożyczenie filmu kosztuje 6 dolarów, natomiast jego zakup – 15 dolarów.

Cóż, jest to cena, którą z pewnością chętnie zapłaciłoby również wielu polskich użytkowników Sieci. Na razie jednak skazani pewnie będziemy na dystrybucje mniej oficjalne, pozbawione ograniczeń regionalnych i darmowe.

Tak czy siak, naszym zdaniem możemy spodziewać się dwóch rzeczy. Po pierwsze, dzięki reklamie zapewnionej przez ataki i groźby hakerów, film będzie cieszył się niesamowitym wręcz powodzeniem. Po drugie – zapewne ktoś kiedyś nakręci film o początkach dystrybucji tego filmu…

0
Źródło: Reuters.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.