Dział smartfonów LG coraz bardziej dochodowy

Dział smartfonów LG coraz bardziej dochodowy

Zysk operacyjny wzrósł wyraźnie w 2014 roku do poziomu 1,73 mld USD (1,83 bln KRW), co w porównaniu do zeszłorocznego wyniku (1,14 mld USD, czyli 1,25 bln KRW) wskazuje na wzrost o 46%. Skonsolidowany przychód za cały rok wyniósł 55,91 mld USD (59,04 bln KRW), na co miał wpływ dział Mobile i wzrost sprzedaż smartfonów LG aż o 24%.

W czwartym kwartale 2014 skonsolidowany przychód firmy wyniósł 14,06 mld USD (15,27 bln KRW), a zysk operacyjny sięgnął 253,31 mln USD (275,1 mld KRW). W porównaniu do Q4 2013 jest to wzrost o 28%. W związku z zaprzestaniem działalności w segmencie telewizorów plazmowych, odnotowano także w tym okresie stratę, która wyniosła 189,41 mln USD (205,7 mld KRW) netto.

Całoroczny zysk operacyjny działu Home Entertainment firmy LG wyniósł 482,01 mln USD (509 mld KRW), co daje wzrost o 31% w skali roku, podczas gdy całoroczny przychód podniósł się do poziomu 18,35 mld USD (19,38 bln KRW). O 20% (5,00 mld USD, czyli 5,43 bln KRW) wzrosły przychody w Q4 co jest m.in. rezultatem większego zainteresowania telewizorami w sezonie świątecznym w Europie, krajach WNP i Ameryce Północnej.

Pomimo silnej konkurencji oraz niekorzystnych różnic kursów walut na rynkach wschodzących, firma optymistycznie podchodzi do swoich prognoz, zwłaszcza w segmentach telewizorów premium – OLED oraz ULTRA HD, które nadal będą rosnąć wraz z segmentem wyświetlaczy komercyjnych.

Dział Mobile Communications firmy LG odnotował 16-procentowy wzrost rocznego przychodu do poziomu 14,26 mld USD (15,06 bln KRW).

Na taki wynik największy wpływ miały dostawy w Ameryce Północnej, które w porównaniu do Q4 poprzedniego roku wzrosły o 78%. Przychody w czwartym kwartale wyniosły 3,48 mld USD (3,78 bln KRW), co oznacza 5-procentowy wzrost.

W roku 2014 sprzedano 59,1 miliona smartfonów (spośród 78,2 mln telefonów komórkowych LG) – to o 24% więcej niż w porównaniu do poprzedniego roku. Ze względu na coraz większą, globalną konkurencję, w bieżącym roku firma LG zamierza skoncentrować się na wzmacnianiu pozycji marki i zwiększaniu skuteczności swoich działań na wybranych, kluczowych rynkach.