Nowy biznes Google: sprzedaż ubezpieczeń samochodowych

Ależ owszem, czemu nie?


Nie chodzi tu o działalność stricte ubezpieczeniową co raczej – bardziej pasujące do profilu firmy – zestawienie w jednym miejscu i czytelne porównanie ofert różnych istniejących ubezpieczycieli. Nowy serwis będzie nosił nazwę Google Compare Auto Insurance Services i będzie na początku dostępny w 26 stanach USA. Potwierdzona jest też już informacja, że w co najmniej jednym ze stanów porównywać będzie można oferty sześciu firm ubezpieczeniowych, między innymi takich jak MetLife, Mercury i Viking Insurance of Wisconsin.

Z drugiej strony eksperci finansowi zwracają uwagę, że Google musi w tym przypadku postępować bardzo ostrożnie, tak aby z jednej strony zwiększyć ruch na swoich stronach, a z drugiej – nie stracić reklamodawców, wśród których są przecież również firmy porównujące oferty i same towarzystwa ubezpieczeniowe.

Podobny serwis prowadzony przez Google, obejmujący między innymi ubezpieczenia samochodów, podróży, a nawet kart kredytowych, dostępny jest już w Wielkiej Brytanii. Za wcześnie chyba jednak, by nawet zastanawiać się, kiedy podobną ofertę Google wprowadzi także w naszym kraju.