OSVR: otwarte podejście Razera do wirtualnej rzeczywistości

OSVR: otwarte podejście Razera do wirtualnej rzeczywistości

Inicjatywa OSVR obejmuje zarówno stworzenie oprogramowania VR oraz wirtualnych gogli, których cała dokumentacja, łącznie z plikami gotowymi do wydrukowania na drukarce 3D zostanie udostępniona za darmo w Sieci, na licencji Apache 2.0 (na tej samej licencji Google udostępnia Androida).

Projekt OSVR będzie również kompatybilny z technologią Oculus Rift, dzięki czemu konsumenci nie będą musieli wybierać pomiędzy jednym, a drugim standardem.

Oprócz oczywiście plików i sterowników udostępnianych za darmo, firma Razer, która jest członkiem całej inicjatywy już niedługo zacznie sprzedawać “Hacker Dev Kit”, czyli wirtualne gogle stworzone z myślą o deweloperach. Urządzenie zostanie wyposażone w 5,5 calowy wyświetlacz o rozdzielczości 1920 x 1080, odświeżaniem o częstotliwości 60Hz i kątem widzenia 100 stopni i będzie kosztować 199$ (ok 700 PLN). Co ciekawe: w urządzeniu zastosowano dwuelementowe soczewki, dzięki czemu użytkownicy będą mogli korygować swoją wadę wzroku za pomocą samych soczewek. Oznacza to, że osoby noszące okulary, nie będą musiały zakładać szkieł kontaktowych/próbować wcisnąć okulary pod gogle. Dwuelementowe soczewki oznaczają również brak aberracji chromatycznej.

W projekt OSVR zaangażowały się takie firmy jak Leap Motion, Virtuix, Sixense, Bosch, Gearbox Software, Techland, PrioVR, TrinityVR i wiele innych.