Klienci w Europie wybierają transakcje zbliżeniowe

Kklienci spożywczych sklepów internetowych nie mają oporów przed kupowaniem w nich napojów butelkowanych oraz artykułów sypkich takich jak ryż, kasza i makarony
Kklienci spożywczych sklepów internetowych nie mają oporów przed kupowaniem w nich napojów butelkowanych oraz artykułów sypkich takich jak ryż, kasza i makarony

są znacznie prostsze i bezpieczniejsze. Łatwiej niż kiedykolwiek można płacić za zakupy kartą zbliżeniową, telefonem lub innym urządzeniem, dzięki akceptacji tej formy płatności w ponad 3 milionach punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie. Liczba placówek akceptujących płatności zbliżeniowe wzrosła o 56% rok do roku. Europejczycy w coraz większym stopniu otwierają się na płatności zbliżeniowe: w Czechach 52% płatności kartami MasterCard i Maestro to transakcje zbliżeniowe. Podobne tendencje wzrostowe są widoczne też w Polsce (33%), na Węgrzech (18%) i na Słowacji (17%). Płatności zbliżeniowe kartami MasterCard lub Maestro dostępne są w 38 krajach w Europie (oraz w 68 krajach na całym świecie), a liczba wydanych kart zbliżeniowych przekroczyła 5 milionów sztuk w krajach takich jak: Austria, Francja, Holandia, Polska, Rosja, Turcja, Wielka Brytania i Włochy.

Jeśli chodzi o komfort korzystania z urządzeń do płatności zbliżeniowych, średnio 73% respondentów w Niemczech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii wskazało telefon komórkowy jako wygodne rozwiązanie do regulowania płatności. Aż 42% Polaków definitywnie rozważyłoby płatności zbliżeniowe smartfonami.

Płatności zbliżeniowe idealnie przyjęły się i sprawdziły się w transporcie zbiorowym. W Londynie miliony klientów podróżują sprawniej i wygodniej odkąd Transport for London, (TfL), wprowadziła płatności zbliżeniowe we wrześniu 2014 r. Do dziś liczba przejazdów środkami transportu zbiorowego opłaconych kartą lub urządzeniem zbliżeniowym, przekroczyła 40 milionów, a płatności tego rodzaju stanowią blisko 12% płatności typu Pay As You Go za przejazdy środkami transportu zbiorowego. Z kolei w St. Petersburgu, odkąd wprowadzono opcję płatności zbliżeniowych, pasażerowie metra nie muszą już kupować oddzielnego biletu czy żetonu na przejazd.