Project Morpheus: znamy specyfikację i datę premiery!

Wczorajsza prezentacja gogli VR od Sony, która odbyła się na targach GDC w San Francisco zrobiła na nas duże wrażenie. Nowa wersja Morfeusza to ogromny krok do przodu w porównaniu z prototypem zaprezentowanym przez Sony w zeszłym roku. Niestety gogle trafią do sklepów dopiero w przyszłym roku.

Pierwsze informacje o premierze Project Morpheus mówiły o czwartym kwartale 2015 roku. Niestety, Sony musi dopracować jeszcze sporo rzeczy, związanych ze swoim headsetem, dlatego też Morfeusza możemy spodziewać się najwcześniej w drugim kwartale 2016.

Pierwsza wersja gogli VR od Sony, zaprezentowała podczas GDC 2014 miała 5″ calowy ekran o rozdzielczości 1920 x 1080px, który oferował 90-stopniowy kąt widzenia. Przez 12 miesięcy wiele się zmieniło. Sprzęt zaprezentowany wczoraj miał większy wyświetlacz OLED, o rozdzielczości 5,7″ i częstotliwości odświeżania 120Hz. Kąt widzenia zwiększył się o 10 stopni, a opóźnienie wyświetlanego obrazu, według zapewnień Sony, nie przekroczą 18ms.

Do tego Japończycy twierdzą, że konsola PlayStation 4 została zaprojektowana z myślą o grach wyświetlanych w 120fps, dokładny cytat brzmi tak:

PS4 została zaprojektowana z myślą o 120 fps, o czym jak dotąd nie informowaliśmy publicznie.

Tym samym Sony zachęca twórców gier do tworzenia swoich produkcji z myślą o 120 klatkach na sekundę (ciekawe, co na to Ubisoft). Project Morpheus będzie zresztą w stanie zamienić 60 na 120 klatek na swoim wyświetlaczu. Zadajecie sobie pytanie w jaki sposób PlayStation poradzi sobie z renderowaniem 60 klatek na sekundę, zważywszy na to, że już teraz są z tym problemy? My też.

Sony pochwaliło się również zastosowaniem technologii „Low-persistence”, dzięki której udało im się wyeliminować efekt rozmycia obrazu (motion blur), który nigdy nie był zbyt przyjemnym odczuciem.

Morfeusz dostał również dodatkowe diody, służące do dokładnego śledzenia pozycji głowy użytkownika. Obecnie jest ich 9. Zmianom uległ też sam wygląd gogli, co widać zresztą na zdjęciach. Według testów przeprowadzonych przez Sony, tak jest wygodniej. Japoński producent ma ogromne doświadczenie w tworzeniu wygodnego sprzętu dla graczy, więc Morfeusz również nie powinien okazać się narzędziem tortur. Kolejną ciekawą funkcją jest możliwość wysunięcia ekranu bez konieczności zdejmowania gogli – według Sony w ten sposób krótkie powroty do rzeczywistości, np po to żeby napić się herbaty, będą o wiele wygodniejsze. Sprawdzimy to.

Następną imprezą, na której Sony obiecało powiedzieć coś nowego na temat swoich gogli będą targi E3, które odbędą się w czerwcu.

0
Źródło: IGN
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.