Sony zapowiada podwyżkę cen swoich smartfonów

Sony zapowiada podwyżkę cen swoich smartfonów

Dolar umacnia się względem Jena od 2007 roku, co skutecznie uprzykrza życie Sony Mobile. Zakup podzespołów do nowych smartfonów w dolarach oznacza dla firmy stale rosnące koszty. Firma chce teraz ograniczyć straty przez nową politykę cenową i obniżenie kosztów operacyjnych.

Hiroki Totoki od dłuższego czasu stara się przywrócić rentowność Sony, głównie obniżając koszty i rezygnując z nieprzynoszących zysków rynków sprzedaży. Po latach strat, firma spodziewa się w tym roku podatkowym (kończącym się w marcu 2016) 140 mld jenów (1,14 mld dolarów) zysku netto.

Największą kulą u nogi Sony jest Sony Mobile. Firma szacuje, że w tym roku podatkowym przyniesie on stratę rzędu 39 mld jenów, przy łącznym zysku operacyjnym Sony w wysokości 320 mld jenów.

Choć jest to wciąż olbrzymia strata działu mobilnego, będzie ona i tak wyraźnym odbiciem się od dotychczasowych wyników. W roku podatkowym 2015, kończącym się 31 marca 2015, Sony Mobile przyniósł 220,4 mld jenów straty. To aż 1,837 mld dolarów ciągnące wyniki w dół, przy łącznej stracie dla całego koncernu wynoszącej 1,05 mld dolarów.

Zejście z 220,4 do 39 mld jenów straty poprzez cięcie kosztów i podwyższenie cen telefonów to spory optymizm. Trudno przecież oszacować jak klienci zareagują na podwyżki cen już i tak niezbyt tanich urządzeń.