Adblock został sprzedany!

Michael Gundlach – twórca Adblocka jednak zdaje się delikatnie sugerować, kto może być tym tajemniczym nabywcą. No bo jeśli Gundlach powiedział, że już niedługo Adblock przystąpi do programu Acceptable Ads (dopuszczalne reklamy), to trudno nie skojarzyć, że jak dotąd jedynym rozszerzeniem, które korzysta z Acceptable Ads jest… Adblock Plus.
Adblock został sprzedany!

A właścicielem Adblocka Plus jest niemiecka firma Eyeo GmbH. Dziennikarz niemieckiego portalu Mobile Geeks, Bernd Rubel, który od lat pozostaje w całkiem niezłych stosunkach z Eyeo kilka tygodni temu twierdził, że od swoich zaufanych źródeł dowiedział się, że Adblock Plus niedługo przejmie Adblocka.

Wszystko układa się w logiczną całość, jednak nie możemy niczego stwierdzić oficjalnie, więc nie stwierdzamy. Jeśli jednak informacje się potwierdzą, program Acceptable Ads zapewne stanie się bardzo gorącym tematem wszystkich firm zajmujących się reklamami w Sieci. Program w skrócie polega na tym, że jeśli ktoś chce aby jego reklama wyświetlała się w przeglądarce użytkownika, który korzysta z Adblocka bądź ABP, musi nieco zrezygnować z jej nachalności i… oczywiście zapłacić za uczestnictwo w programie Acceptable Ads. W Polsce z narzędzi blokujących reklamy w Sieci korzysta ponad 30% internautów – jest to na tyle duża grupa, że zapewne wielu reklamodawców będzie chciało do niej dotrzeć.