Huawei zadziwia swoimi wynikami

Utrzymało się wysokie zapotrzebowanie na dostawy smartfonów. Urządzenia ze średniej i wyższej półki cenowej stanowią coraz większy odsetek ogólnej liczby dostarczonych urządzeń.

Huawei Consumer Businees Group ogłosił wyniki za trzeci kwartał 2015 r., raportując stabilny wzrost dostaw smartfonów. Zapotrzebowanie na urządzenia ze średniej i wyższej półki cenowej wynosiło 33 proc. W zestawieniu z poprzednim kwartałem był to wzrost o 7 p.p.

Łącznie w trzymiesięcznym okresie liczonym do 30 września br., Huawei dostarczył 27,4 miliona sztuk smartfonów i odnotował wzrost o 63 proc. rok do roku. Przewiduje się, że w całej branży smartfonów wzrost dostaw na koniec 2015 r. w porównaniu do poprzedniego roku wyniesie zaledwie 9,3 proc.

Wyniki podsumowujące ten kwartał wyraźnie pokazują sukces naszej strategii rozwoju — powiedział Richard Yu, Prezes Huawei Consumer BG. –

Jesteśmy szczególnie dumni z ogromnego wzrostu, który obserwujemy poza rynkiem chińskim.

Na uwagę zasługuje rosnące zapotrzebowanie na urządzenia ze średniej i wyższej półki cenowej. Mamy pewność, że w obecnym tempie osiągniemy nasz cel, jakim jest dostarczenie 100 mln urządzeń do końca roku.

Dostawy smartfonów Huawei do Europy oraz na region Afryki i Bliskiego Wschodu, odpowiednio o 98 i 70 proc. rok do roku. W ostatnim kwartale Huawei osiągnął również znaczny sukces na rynku chińskim, gdzie w porównaniu z rokiem ubiegłym zanotowano wzrost dostaw wynoszący 81 proc.

Szczegółowe wyniki dostaw urządzeń Huawei ze średniej i wyższej półki cenowej, obejmujące każde urządzenie warte powyżej 2,000 yuanów (RMB), wskazuje na rosnące zainteresowanie produktami z tej grupy. Od momentu premier, dostawy flagowego modelu Mate 7, P7 oraz P8 osiągnęły odpowiednio 6,5, 7,7 oraz 4 miliony sztuk. Najnowszy model producenta, Huawei Mate S, który został zaprezentowany we wrześniu tego roku, dostępny jest już w ponad 48 krajach na całym świecie, między innymi w Chinach, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Hiszpanii. Na szczególną uwagę zasługuje model Mate S w wersji Rose Gold (Różowe złoto), który pozwolił na zwiększenie zainteresowania smartfonem wśród kobiet.

Popyt na smarfony Huawei ze średniej i wyższej pułki cenowej jest szczególnie wysoki w Europie. W Hiszpanii stanowią one 12,4 proc. całego rynku smartfonów i 45,7 proc. krajowej sprzedaży urządzeń w przedziale cenowym wynoszącym od 400 do 500 euro.

Huawei odnosi także sukcesy na włoskim rynku, gdzie posiada ogólnie 10,9 proc. udziałów oraz 27,9 proc. udziałów w rynku urządzeń klasy wyższej.

Potwierdzeniem globalnej pozycji Huawei, jest raport przygotowany przez GFK, według którego firma w okresie od stycznia do sierpnia bieżącego roku była jednym z czołowych producentów smartfonów, posiadając 9,5 proc. udziału w globalnym rynku.

Firma Huawei znajduje się również w czołówce producentów smartfonów w Australii, Belgii, Włoszech, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii oraz Nowej Zelandii. Z kolei na rodzimym, chińskim rynku, Huawei nadal jest liderem, który we wrześniu 2015 posiadał udziały wynoszące 15,2 proc.

W październiku 2015 roku Huawei znalazł się na 88 pozycji w ranking 100 najcenniejszych globalnych marek. Obecność w tym prestiżowym zestawieniu jest powodem do dumy, zwłaszcza, że w zeszłym roku firma Huawei był pierwszą chińską marką, która zadebiutowała w rankingu.

0
Źródło: Huawei
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.