Przed nami era „Beyond PC”

W tym roku urządzenia 2w1 czeka sprzedażowy boom.

W przypadku urządzeń funkcjonujących na systemie Windows, IDC mówi wręcz o czekającej nas „eksplozji” popularności

.

Jej eksperci prognozują, że łączny udział tabletów oraz urządzeń 2w1, działających na systemie Windows, w tym roku sięgnie około 8,4 proc. całego rynku.

W porównaniu z ubiegłym rokiem oznacza to gigantyczny, bowiem sięgający blisko 60 proc., wzrost zainteresowania takimi rozwiązaniami. IDC prognozuje jednak, że kolejne lata będą jeszcze lepsze. Według amerykańskiej firmy badawczej do 2019 roku urządzenia 2w1 oraz tablety z popularnymi „okienkami” będą stanowiły już 17,5 proc. całego rynku.

Rosnąca popularność urządzeń 2w1 nie powinna nikogo dziwić. Już od dłuższego czasu obserwujemy wysokie nasycenie rynku tabletowego, więc naturalną koleją rzeczy było wyłonienie się rozwiązań, które znacząco rozbudowują możliwości oferowane przez tablety. Okazały się nimi właśnie urządzenia hybrydowe. Dzięki dotykowemu, odłączanemu bądź obracanemu ekranowi można używać tych urządzeń w zasadzie w dowolny sposób, odpowiadający prowadzonemu przez nich trybowi życia. Rynek urządzeń komputerowych coraz wyraźniej zmierza w kierunku łączenia ze sobą tych dwóch funkcjonalności, czyli wygody i mobilności tabletu – z wydajnością i wielozadaniowością komputera. To właśnie urządzenia 2w1 są przyszłością tego rynku — mówi Małgorzata Herbich z polskiego oddziału Microsoft.

Jean Philippe Bouchard, Tablet Research Director w IDC, wyraźnie wskazuje liderów tego segmentu: „Jak dotąd w kategorii tabletów zdecydowanym liderem jest Microsoft, z jego linią produktów z rodziny Surface”. Warto odnotować, że urządzenia Surface 3 oraz Surface 4 Pro pojawią się w Polsce – data ich premiery została ustalona na 19 listopada.

Urządzenia 2w1 napędzają rynek

Według różnych analiz, rynek PC opiera się dziś głównie na sektorze korporacyjnym i przemyśle. Jednak sprzedaż sukcesywnie spada, a trend odwróci się dopiero w 2017 roku, napędzany nowymi zamówieniami dużych organizacji. Obecnie sprzedaż urządzeń napędza rynek konsumenckich urządzeń 2w1. Z czego to wynika? Projektanci kolejnych generacji urządzeń starają się je wyposażać w technologie, które czynią z nich coraz bardziej atrakcyjne produkty, wygodne w użytkowaniu w cenie tradycyjnego laptopa. Dotykowy ekran, często obracany lub odłączany, umożliwiający użytkowanie urządzenia w formie tabletu, czy funkcja namiotu to funkcjonalności, które sprawiają, że sprzęt 2w1 nadaje się nie tylko do pracy, ale również do rozrywki.