Sprzęt firmy Apple najchętniej kupują… dziadkowie

Sprzęt firmy Apple najchętniej kupują… dziadkowie

Raport firmy Slice Intelligence dostarcza wielu interesujących obserwacji, nie tylko tej, że na sprzęt firmy Apple najwięcej pieniędzy przeznaczyli w zeszłym roku mężczyźni mocno zaawansowani wiekowo. Przede wszystkim rzuca się w oczy ogólna przewaga płci męskiej – niezależnie od grupy wiekowej, mężczyźni wydali średnio około 200-300 dolarów więcej na sprzęt Apple’a, niż kobiety.

Zabawne jest to, że sami eksperci nie wiedzą do końca, jak wytłumaczyć to ogromne zainteresowanie staruszków produktami z logo nagryzionego jabłka. Jedna z teorii mówi o tym, że powodem jest to, że oni dopiero teraz przekonują się do elektroniki, więc – jako nowi klienci – wydają najwięcej. Inna natomiast – że kupują tak dużo elektroniki firmy Apple, aby rozdawać ją młodszym w formie prezentów. No bo przecież nie może być tak, że Apple podoba się najbardziej starym prykom, prawda?

Inne ciekawe obserwacje wynikające z raportu to:

  • najpopularniejszą grupą wiekową, która kupuje iPhone’y, Macbooki Air, Macbooki Pro i Apple TV są osoby między 25 a 34 rokiem życia
  • osoby w wieku 65 lat i starsze oraz osoby między 35 a 44 rokiem życia najchętniej kupują iPady
  • zegarki Apple Watch najbardziej popularne są wśród osób między 35 a 44 rokiem życia
  • serwis Apple Music najchętniej używany jest przez użytkowników w wieku między 25 a 34 rokiem życia
  • najmniej na produkty Apple wydają gospodarstwa domowe z dochodem rocznym między 35 a 50 tysięcy dolarów
  • gospodarstwa domowe z dochodem poniżej 15 tysięcy dolarów wydają na urządzenia Apple równie dużo co gospodarstwa z dochodem między 125 a 150 tysiącami dolarów

Zdjęcie seniora z telefonem pochodzi z serwisu Shutterstock.