Facebook wprowadza nowy format reklamowy

Facebook wprowadza nowy format reklamowy

Tradycyjne reklamy wideo mogą być dla marketerów sporym wyzwaniem, biorąc pod uwagę jak różna może być wydajność urządzeń, za pomocą których ludzie odwiedzają Facebooka, a także jakość ich połączeń z Internetem. Narzędzie do tworzenia pokazów slajdów może zostać wykorzystane do prezentacji zarówno dużych marek na rynkach rozwijających się, jak też małych przedsiębiorstw, które nie mają zasobów potrzebnych do stworzenia tradycyjnych reklam wideo. Nowy format jest elementem działań mających na celu dostosowywanie wyświetlanych treści do jakości połączenia sieciowego.

Oto najważniejsze zalety nowego formatu:

  1. Możliwość stworzenia angażujących materiałów wideo dla wszystkich przedsiębiorstw: pokaz slajdów ogranicza czas i zasoby potrzebne do wyprodukowania filmu. Przedsiębiorstwa mogą wykorzystać własne zdjęcia albo skorzystać ze zbiorów przygotowanych przez Facebooka.
  2. Dotarcie do większej liczby ludzi na wszystkich typach urządzeń: mniejszy rozmiar pliku pomaga reklamodawcom w dotarciu do ludzi bez względu na typ urządzenia mobilnego i szybkość połączenia z Internetem.
  3. Zmniejszone zużycie zasobów: 15 sekundowy pokaz slajdów oznacza nawet 5-krotnie mniejszy plik niż tradycyjne wideo o tej samej długości.

Pokaz slajdów został już sprawdzony w praktyce:

  • Coca Cola uruchomiła w Kenii i Nigerii kampanię wideo promującą nowy sezon programu Coke Studio Africa.
  • Aby rozszerzyć jej zasięg na osoby korzystające ze zbyt wolnego połączenia z Internetem lub słabszych telefonów, marketerzy skorzystali ze screen-shotów z klipów reklamowych, ułożyli je w odpowiednią sekwencję, dokładając tekst i stworzony w ten sposób pokaz slajdów wykorzystali na Facebooku.
  • W wyniku kampanii dotarli do 2 milionów ludzi – dwukrotnie przekraczając założony cel – i zwiększając świadomość kampanii w Kenii o 10 punktów.