Nokia Lumia w Europie Środkowej

Nokia Lumia w Europie Środkowej

Microsoft zapowiedział na koniec listopada 2015 roku premierę nowego urządzenia. Lumia 950 to pierwszy smartfon, w którym zrezygnowano z członu Nokia w nazwie. Ma pojawić się na rynku w dwóch wersjach – Lumia 950 i Lumia 950 XL. Z tej okazji Gemius postanowił sprawdzić, których modeli Nokii Lumii internauci w wybranych krajach Europy Środkowej używają do wchodzenia na strony internetowe.

W czterech krajach wygrywa Nokia Lumia 520

Według danych firmy Gemius (październik 2015), w czterech z sześciu analizowanych krajów Europy Środkowej, najwięcej odsłon internauci robią korzystając z telefonów Nokia Lumia 520. Ten model jest numerem jeden wśród wszystkich urządzeń Nokia Lumia na Węgrzech (0,99 proc.), w Czechach (0,86 proc. odsłon mobilnych), na Słowacji (0,49 proc.) i w Słowenii (0,31 proc.). Nokia Lumia 520 znalazła się także na drugim miejscu w rankingu chorwackim (0,52 proc.).

Nokia Lumia w Polsce

W Polsce internauci korzystający ze smartfonów z grupy Nokii Lumii, najczęściej wchodzą na strony WWW za pomocą modelu 535 (0,82 proc. odsłon mobilnych). Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się Nokia Lumia 735 (0,78 proc.) i model 625 (0,69 proc.).

Nokia Lumia 535 znalazła się również na trzecim miejscu w rankingu TOP 3 dla Chorwacji (0,49 proc.).

Nokia Lumia 630 wygrywa chorwacki ranking

Analiza wykazała, że w Chorwacji ze smartfonów Nokia Lumia 630 pochodzi najwięcej mobilnych odsłon stron WWW z badanej grupy urządzeń (0,59 proc.). Model ten jest też drugim pod względem generowania mobilnych odsłon w Czechach (0,60 proc.) i na Słowacji (0,45 proc.).

Duże zróżnicowanie pozostałych modeli w Europie Środkowej

Na Słowacji w TOP 3 znalazły się także Nokia Lumia 630 (0,45 proc.) i model 625 (0,31 proc.). W Słowenii drugie miejsce ex aequo zajmują smartfony Nokia Lumia 925 i Nokia Lumia 530 (po 0,24 proc.). Na Węgrzech w TOP 3 urządzeń z grupy Nokii Lumii znalazły się modele 735 (0,97 proc.) i 635 (0,83 proc.). Czeski ranking zamyka model 640, z którego generowanych jest 0,39 proc. mobilnych odsłon stron WWW.