1/3 banków ma w nosie bezpieczne połączenia

Badania przeprowadzone przez Kaspersky Lab i B2B International pokazują, że 33% organizacji świadczących usługi finansowe nie oferuje klientom bezpiecznego kanału dla wszystkich płatności online, mimo że połowa z nich zdaje sobie sprawię, że ilość oszust finansowych online wzrasta.

Dwie trzecie (65%) respondentów (5500 przedstawicieli firm – banków i instytucji finansowych z 26 krajów) twierdzi, że klienci w coraz większym stopniu wykorzystują różne urządzenia w celu dokonywania płatności online. Niestety, zaledwie 53% organizacji finansowych stosuje uwierzytelnienie dwuskładnikowe, a tylko 50% wprowadziło wyspecjalizowane rozwiązanie zapewniające ochronę przed oszustwami w czasie rzeczywistym – mimo że według 22% badanych jest to najbardziej skuteczna forma ochrony.

Mniej niż połowa badanych (42%) rozszerza takie rozwiązanie na urządzenia klientów, a tylko 67% stosuje bezpieczne połączenie dla wszystkich płatności. Ponadto, 48% respondentów przyznaje, że stosuje jedynie łagodzenie ryzyka zamiast usuwać je całkowicie, z kolei 29% twierdzi, że taniej jest reagować na oszustwa finansowe online na bieżąco niż próbować im zapobiegać.

– „38% organizacji, z którymi rozmawialiśmy, przyznaje, że coraz trudniej jest odróżnić prawdziwą transakcję od oszukańczej. Niepokoi również fakt, że jeden na trzech respondentów podsumowuje swoje podejście do ochrony przed oszustwami w ten sposób: ‚będziemy zajmować się tym na bieżąco’. Jeśli weźmiemy pod uwagę nasze własne badanie, z którego wynika, że w 2014 r. miało miejsce 22 milionów ataków z wykorzystaniem szkodliwego oprogramowania finansowego, których celem było 2,7 mln. klientów na całym świecie, staje się jasne, że zajmowanie się każdym incydentem z osobna nie jest realnym rozwiązaniem na dłuższą metę.” – mówi Ross Hogan, globalny szef działu zapobiegania oszustwom z Kaspersky Lab.

0
Źródło: Kaspersky Lab
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.