Finanse, telekomunikacja oraz IT

Finanse, telekomunikacja oraz IT

Z badania Kaspersky Lab wynika, że jedna trzecia ankietowanych firm (36%) sądzi, że może być atrakcyjnym celem ataku DDoS – wynik ten jest nieco wyższy dla organizacji z branży IT (40%) oraz telekomunikacyjnej (38%). Jedna na sześć (16%) ankietowanych firm przyznała, że została zaatakowana, a najczęściej tego typu działania cyberprzestępcze były rejestrowane w branży IT (21%), finansowej (22%) oraz telekomunikacyjnej (24%).

Ataki DDoS stały się jedną z najpopularniejszych broni w arsenale cyberprzestępców i są wykorzystywane do wyłudzania pieniędzy, zakłócania funkcjonowania firm czy wyrządzania szkód na reputacji, ale także do odwracania uwagi od innych – prowadzonych równolegle –szkodliwych działań. Niemal 74% firm przyznało, że atakom DDoS przeprowadzonym na ich sieci towarzyszyły inne incydenty związane z bezpieczeństwem IT.

Mimo tych faktów wyniki badania pokazują, że wiele firm nie ma wystarczającej świadomości odnośnie ataków DDoS, w wyniku czego organizacje te nie wiedzą, w jaki sposób można powstrzymać lub złagodzić skutki tego typu działań cyberprzestępczych. Jedynie 52% ankietowanych firm posiada solidną wiedzę na temat ataków DDoS, a 53% dysponuje informacjami na temat odpowiednich działań zapobiegawczych i ładzących w tym zakresie.

“Jak potwierdzają ostatnie ataki DDoS na firmy telekomunikacyjne i banki, firmy z tych branż stanowią atrakcyjny cel dla cyberprzestępców. W pewnych przypadkach ataki DDoS stanowią jedynie zasłonę dymną dla działań związanych z kradzieżą informacji lub pieniędzy, czy też szyfrowaniem danych i późniejszym żądaniem okupu. Firmy, szczególnie z wymienionych sektorów, powinny być skutecznie przygotowane na walkę z atakami DDoS, a zacząć należy od zgromadzenia niezbędnej wiedzy, która pozwoli na dokonanie wyboru skutecznego rozwiązania bezpieczeństwa” – powiedział Jewgienij Wigowski, szef działu odpowiedzialnego za rozwiązanie Kaspersky DDoS Protection, Kaspersky Lab.