Panasonic liderem na rynku wzmocnionych urządzeń mobilnych

Panasonic liderem na rynku wzmocnionych urządzeń mobilnych

Według firmy badawczej VDC Research, zajmującej się analizą i doradztwem w branży technologicznej, Panasonic po pierwszej połowie tego roku ma już 61-procentowy udział w rynku wzmocnionych tabletów w krajach EMEA. Dla porównania, w ubiegłym roku po pierwszym kwartale udział ten wynosił 50 proc. Jednocześnie firma wzmocniła swoją pozycję wśród producentów wzmocnionych notebooków, zwiększając od zeszłego roku swój udział o 3 proc. W pierwszym półroczu urządzenia Panasonic wygenerowały aż 69 proc. przychodów na tym rynku.

Panasonic zaprezentował również nowy model Toughbooka – CF-20, stworzony m.in. z myślą o pracownikach terenowych z branży telekomunikacyjnej czy ubezpieczeniowej, a także służbach ratunkowych i militarnych. Jest to pierwszy w ofercie Panasonic notebook z odłączanym ekranem, w który wbudowana jest bateria. Dzięki temu urządzenie może pracować w aż sześciu trybach, m.in. jako klasyczny notebook i tablet, a także w trybie prezentacji.

10-calowy Toughbook CF-20 waży zaledwie 1,76 kg lub 950 g w trybie tabletu. Został wyposażony

w najnowszy system operacyjny Windows 10 Pro, procesor Intel Core m5-6Y57 vPro

TM

(z pamięcią 4 MB, o częstotliwości 1,1 GHz do 2,8 GHz z technologią Intel® Turbo Boost), 8 GB pamięci RAM oraz 256 GB SSD. Model zapewnia długi czas pracy dzięki baterii zasilającej tablet oraz możliwości wykorzystania opcjonalnej baterii ulokowanej pod klawiaturą.

Wraz z notebookiem CF-20 na rynek wejdzie przystosowana do niego stacja dokująca, zaprojektowana przez Panasonic. Podobnie jak Toughbook charakteryzuje się ona wzmocnioną konstrukcją i pozwala w pełni wykorzystać funkcjonalność urządzenia. Dodatkowo dzięki nowo powołanej jednostce Panasonic Global Docking Solutions (GDS), stację będzie można dostosować do indywidulnych oczekiwań użytkownika i do wymagań pojazdu.

Mając już wieloletnie doświadczenie w produkcji i dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań komputerowych, wiemy, że jedną z kluczowych kwestii jest elastyczność i możliwość dopasowania produktu do indywidualnych potrzeb użytkownika. Myślę, że właśnie to podejście przekonuje wielu przedsiębiorców, że profesjonalny i odpowiednio dobrany sprzęt może znacznie podnieść efektywność pracy i wyeliminować przestoje wywołane awariami. W efekcie, mimo globalnego spadku sprzedaży tabletów i notebooków konsumenckich, rynek urządzeń wzmocnionych wciąż rośnie, a Panasonic stale umacnia na nim swoją pozycję

— mówi Jacek Wielgus, Partner Account Manager – CEE Region w Panasonic Computer Product Solutions.

Toughbook CF-20 będzie objęty standardową 3-letnią gwarancją. Urządzenie na polskim rynku będzie można nabyć u autoryzowanych dystrybutorów Panasonic od stycznia 2016 r. w cenie od 14 500 zł netto.