Samsung wyjmuje swoją szklaną kulę i…

Samsung wyjmuje swoją szklaną kulę i…

Opierając się na wnioskach ekspertów londyńskiego centrum Design & Innovation Centre firmy Samsung prognozy na 2016 r. w zakresie innowacji w dziedzinie wirtualnej rzeczywistości przewidują zacieranie się granic między środowiskami cyfrowymi i fizycznymi oraz zwiększenie świadomości społecznej młodszych konsumentów. Zmiana świadomości będzie siłą napędową pozytywnych zmian społecznych.

Przewidujemy, że rok 2016 będzie rokiem transformacji technologii — mówi Felix Heck, dyrektor Biura Samsung Design Europe (SDE) –

Jesteśmy przekonani, że dzięki superszybkim łączom internetowym, rozpowszechnieniu się transmisji danych oraz rozwojowi wirtualnej rzeczywistości, będzie to rok, w którym świat cyfrowy będzie w coraz większym stopniu odnosił się do świata fizycznego w naszych domach, na naszych drogach i w innych miejscach. Siłą napędową nowych trendów będą młodsze pokolenia, które w coraz większym stopniu oczekują od firm odpowiedzialnych społecznie postaw.

Prognozy technologiczne firmy Samsung Europe na 2016:

Oczekiwanie na następną generację Internetu

W przyszłym roku jakość i prędkość mobilnego łącza internetowego będzie prawdopodobnie lepsza niż prędkość domowej sieci szerokopasmowej w europejskich miastach. Ten wzrost parametrów sieciowych otworzy nowe możliwości dla zupełnie nowych aplikacji i usług, których wdrożenie nie było do tej pory rozważane.

Ponieważ tempo zmian technologicznych cały czas rośnie jesteśmy przekonani, że Internet będzie rozwijać się w sposób, w którym kontakt z użytkownikiem nie będzie następował tylko poprzez zmysły wzroku i słuchu. Intensywny rozwój innowacji świata wirtualnego wskazuje, że elementem komunikowania się w Internecie będzie również zmysł dotyku.

Rok 2016 będzie początkiem zmian w kierunku bardziej emocjonalnej, wciągającej i sensorycznej technologii. Nazywamy to inteligentną empatią — komentuje Camille Hammerer, dyrektor laboratorium Trend Experience w SDE –

Unosząc się na fali innowacji w wirtualnej rzeczywistości jesteśmy teraz na zakręcie fundamentalnej zmiany w zakresie oczekiwań użytkowników, ich interakcji z technologią. Od przedmiotów, które służą konkretnym celom lub funkcjom, do autentycznych inteligentnych produktów i usług, które w płynny sposób integrują się z czynnościami codziennego życia i zmieniają je w nowy, i znaczący sposób.

Technologia wirtualnej rzeczywistości stworzy świat

phygital

Granice między środowiskami fizycznymi i cyfrowymi ulegają zatarciu. Firma Samsung spodziewa się, że osiągnięcia w dziedzinie technologii wirtualnej rzeczywistości doprowadzą do powstania nowego wymiaru rzeczywistości fizyczno-cyfrowej (phygital).

Zgodnie z zeszłorocznymi przewidywaniami firmy Samsung wirtualna rzeczywistość wkroczyła już do sprzedaży detalicznej. Zestawy rzeczywistości wirtualnej Gear VR służą jako narzędzia dla firm turystycznych takich jak Thomas Cook i producentów samochodów klasy premium takich jak Audi, którzy mogą dzięki nim zaoferować “wirtualny” dostęp do swoich produktów i oferty usług dla klientów w sklepie i w domu.

Na drugim końcu spektrum wirtualna rzeczywistość da nam jeszcze więcej możliwości doświadczania “prawdziwego świata”. W listopadzie 2015 roku dziennik New York Times opublikował swój pierwszy film dokumentalny VR “The Displaced”, w którym widz może z bliska spojrzeć na życie trójki dzieci wysiedlonych ze swoich domów w regionach ogarniętych wojną. –

Film ten jest dowodem na emocjonalną siłę wirtualnej rzeczywistości i jej zdolność zbliżania ludzi do prawdziwego problemu i doświadczeń innych — wyjaśnia Lysa Clavenna, dyrektor Strategic Innovation w Samsung Design Europe.

Inteligentna ewolucja siłą napędową zmian

W ostatnich latach często nagłaśniane były przewidywania dotyczące powstania inteligentnego domu. Firma Strategy Analytics jest przekonana, że w przyszłym roku w 18% domów w Wielkiej Brytanii pojawi się jakaś forma inteligentnej technologii domowej oparta na nowych, budzących zainteresowanie produktach i usługach, które pozwalają na sterowanie funkcjami domu za pomocą telefonu komórkowego. Urządzenia sieciowe i aplikacje do monitorowania, kontroli, zabezpieczenia i podłączania do sieci domów takie jak produkty z asortymentu Smart Things będą w coraz większym stopniu wkraczać w główny nurt rynkowy.

Dynamiczny rozwój połączonych w sieć urządzeń nie zatrzyma się jednak na drzwiach wejściowych. Inteligentne, innowacje rozwiązania w zakresie urządzeń podłączonych do Internetu będą przechodzić z domu do samochodu, czego końcowym efektem będzie powstanie w najbliższych latach pierwszych autonomicznych samochodów.

Samochody bez kierowcy nie są już domeną science-fiction, ale przynoszą bardzo realną obietnicę poprawy bezpieczeństwa na drogach i znacznego ograniczenia ruchu drogowego — powiedział Camille Hammerer, dyrektor laboratorium Trend Experience w SDE.

Jesteśmy dopiero na początku tej nowej drogi, ale proces ten przyspieszy inwestycje dużych firm. Na początku bieżącego miesiąca firma Samsung ogłosiła plan utworzenie nowego zespołu, którego prace będą się skupiać głównie na technologii motoryzacyjnej, w tym nowatorskich rozwiązaniach w zakresie pojazdów bez kierowców oraz rozrywki i nawigacji w samochodzie.

Wielkie nadzieje na zmiany inspirowane przez społeczności

Generacja Y coraz częściej domaga się, aby firmy dostosowywały swoje procesy, a nawet produkty do opinii i potrzeb jej przedstawicieli w celu stworzenia gospodarki inspirowanej w sposób społecznościowy. Firma Samsung przewiduje, że będziemy rozwijać nowe, bardziej inteligentne procesy i technologie, tak aby pomóc firmom reagować na to pragnienie tworzenia bardziej świadomych społecznie marek. Dzięki takim zjawiskom jak crowdsourcing i crowdfunding rozwój nowych technologii pozwoli rozwiązać takie problemy jak zrównoważony rozwój i brak kompetencji informatycznych na rynku pracy.

W firmie Samsung zajmujemy się problemem niedoboru umiejętności teleinformatycznych. Do tej pory ponad 125 tysięcy osób wzięło udział w firmowych programach “twórców cyfrowych” w całej Europie.

Dzięki zwiększonej szybkości transmisji i rosnącemu wsparciu ze strony Generacji Y społeczności online będą odgrywać jeszcze większą rolę, jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów społecznych. Koncepcje takie jak crowdfunding i etyczne prowadzenie kampanii staną się jeszcze bardziej popularne — stwierdził Camille Hammerer, dyrektor laboratorium Trend Experience w SDE.

Projekt platformy Kickstarter “Ocean Cleanup” ma na celu wyodrębnienie, zapobieganie i przechwytywanie zanieczyszczeń w postaci tworzyw sztucznych w oceanach świata. Zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi zostały uznane przez ONZ za jedno z największych światowych wyzwań środowiskowych. Dzięki wsparciu społecznościowemu ze strony ponad 38 tysięcy podmiotów w 160 krajach udało się zebrać 2 miliony dolarów na oczyszczanie oceanów z tworzyw sztucznych. Tymczasem londyńska firma technologiczna Technology Will Save Us opracowała łatwo dostępny ekosystem do praktycznego zdobywania wiedzy w postaci zestawów do samodzielnego montażu, ćwiczeń i materiałów internetowych. Produkty do samodzielnego montażu tej firmy pozwalają osobom w każdym wieku na eksperymentowanie, programowanie i tworzenie nowych rozwiązań technologicznych i ostatecznie wnoszenie pozytywnego wkładu w życie społeczeństwa.

Cieszy nas bardzo, że zarówno firmy jak i indywidualne osoby w nowy sposób wykazują w swoich działaniach bardziej odpowiedzialne społecznie nastawienie. Mamy nadzieję, ze ta fala działań na rzecz wspólnego wzmocnienia własnej pozycji zachęci więcej osób do wdrażania niesamowitego potencjału technologii w zakresie poprawy warunków życia przyszłych pokoleń — wyjaśnia Camille Hammerer.