Polacy kochają zdjęcia i coraz częściej je wywołują

Pojawienie się smartfonów pozwoliło nam na łatwe i szybkie wykonywanie oraz publikowanie niezliczonej ilości zdjęć. Jednak wbrew pozorom większości zdjęć nie przechowujemy na nośnikach danych i w internetowych serwisach społecznościowych. Papierowe zdjęcia znów wróciły do łask.

Badanie Empiku przeprowadzone na grupie 1027 badanych wykazało, że Polacy równie często wykonują zdjęcia aparatami fotograficznymi (49%) co smartfonami (48%). Potwierdzają to również dane wewnętrzne serwisu empikfoto.pl – w 2008 roku zdjęcia z telefonu stanowiły zaledwie 3% wywoływanych zdjęć, w 2012 odsetek ten wynosił 7%, a w 2016 roku osiągnął aż 37%.
A jakie zdjęcia wykonujemy najchętniej? 70% fotografii dotyczy zdjęć rodziny, 52% badanych najczęściej fotografuje życie codzienne, a 49% – własnych dzieci. Najchętniej natomiast wywołujemy zdjęcia z wakacji i podróży (44%). 2/3 Polaków wykonuje ponad 30 zdjęć miesięcznie. Ale nie oznacza to, że wszystkie fotografie publikowane są na portalach społecznościowych. Tu wykazujemy się jednak większą rozwagą i publikujemy około 1-5 zdjęć miesięcznie. 29% Polaków zaś nie publikuje swoich zdjęć w ogóle.

91% badanych wyznaje, że wywoływanie odbitek jest ich ulubioną formą utrwalania fotografii. Szukamy również alternatywnych form prezentowania własnych zdjęć, co potwierdza wynik 35% badanych, którzy preferują zdjęcia wydane w formie fotoksiążki. W kwestii wywoływania zdjęć prym zdecydowanie wiodą kobiety (86%). Można powiedzieć, że to one pełnią w rodzinie funkcję tzw. „memory keepers”, czyli dbają o to, by cenne chwile zostały upamiętnione i wyeksponowane w ciekawej formie. Okazuje się również, że zamiłowanie do fotografii w formie papierowego albumu czy fotogadżetu wcale nie jest udziałem tylko osób starszych – 58% respondentów badania „Zoom na Polaków” to osoby w wieku 18-30 lat.

Źródło: Volvo
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.