Wyświetlacze OLED: zdecydowana dominacja Samsunga

OLED = Samsung. Prawie zawsze.

W pierwszym kwartale tego roku sprzedanych zostało aż 91,3 miliona wyświetlaczy OLED, z których zdecydowaną większość – 86,7 miliona sztuk – wyprodukowały fabryki firmy Samsung. To aż 95% całej produkcji! Mało tego – w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku liczba ekranów OLED wytworzonych przez koreańskiego producenta wzrosła aż o 100%.

Ciekawe jest także to, że zwiększa się udział ekranów zakrzywionych – w tym samym okresie stanowiły one już aż 14% wszystkich wyświetlaczy OLED, czyli około 12 milionów sztuk. Pokrywa się to z informacjami o bardzo dobrej sprzedaży modelu Samsung Galaxy S7 edge, wyposażonym właśnie w tego typu ekran.

Drugie miejsce wśród producentów ekranów OLED zajmuje LG, ale jest to już znacznie słabszy wynik. Wraz pozostałymi firmami zajmującymi się tego typu produkcją obejmuje łącznie około 5% rynku.

Ekrany typu OLED stają się coraz bardziej popularne, co widać także podczas premier topowych smartfonów różnych innych producentów, nie tylko Samsunga czy LG. Można też z dużym prawdopodobieństwem założyć, że ten trend się utrzyma, zwłaszcza jeśli potwierdzą się pogłoski (już niemal pewne), że nowe modele iPhone’ów również wykorzystywać będą wyświetlacze tego typu. Najbardziej skorzysta na tym znowu Samsung, który będzie (na razie przez 3 lata) produkował tego typu ekrany dla firmy Apple. Ale nie tylko Samsung – Amerykanie jak zwykle starają się dywersyfikować dostawców, więc OLED-y kupować będą także od LG, Japan Display i Foxconna.