Nvidia prezentuje karty graficzne z serii 10 dla notebooków

Nvidia prezentuje karty graficzne z serii 10 dla notebooków

Karty graficzne GeForce GTX serii 10 wytwarzane są w najnowocześniejszym procesie technologicznym FinFET 16nm i zostały zaprojektowane pod kątem wydajności. Wielokrotnie nagradzana architektura Pascal sprawia, że karty graficzne GeForce GTX serii 10 stanowią idealną bazę do budowy notebooków, które umożliwiają zabawę w wirtualnej rzeczywistości nawet w podróży.

Poszczególne modele laptopów z najnowszymi kartami zielonych na pokładzie to zarówno cienkie i lekkie urządzenia jak i maszyny stanowiące zamienniki komputerów stacjonarnych. Wyniki osiągane w aplikacjach VR i grach komputerowych osiągają poziom nigdy wcześniej nie notowany na platformach mobilnych.

W porównaniu z modelami z architekturą Maxwell poprzedniej generacji, notebooki z kartami graficznymi GeForce GTX serii 10 zapewniają na starcie do 75 procent większą wydajność. Dzięki zastosowaniu w układach zasilania tranzystorów Dual-FET oraz wielofazowych sterowników mocy, oferują one trzykrotnie większy potencjał podkręcania, zapewniając tym samym jeszcze wyższą wydajność.

Karty graficzne GeForce GTX serii 10 dla notebooków wspierają również najnowszą wersję techniki NVIDIA BATTERY BOOST, zapewniając nawet dwukrotną większą żywotność baterii podczas grania i oferując znacznie większą płynność rozgrywki, gdy urządzenie odłączone jest od zasilania zewnętrznego. Dzięki technice NVIDIA G-SYNC najlepsze wyświetlacze do gier sprawują się jeszcze lepiej, a po raz pierwszy do laptopów trafiają ekrany z rozdzielczością 2500×1400 oraz odświeżaniem 120Hz.

Podobnie jak wszystkie karty graficzne z architekturą Pascal, również GTX serii 10 dla notebooków wspierają technikę technikę NVIDIA VRWorks. Zawiera ona funkcję NVIDIA Simultaneous Multi-Projection, która może zapewnić aż trzykrotnie lepszą wydajność w aplikacjach VR w stosunku do kart graficznych poprzedniej generacji. Postęp ten pozwala graczom bawić się w środowisku VR z wyższym poziomem szczegółowości oraz zapewnia bardziej realistyczne doznania.

Technika Simultaneous Multi-Projection jest również częścią największych na świecie silników gier, czyli Unreal Engine oraz Unity. Obecnie trwają prace nad jej zaimplementowaniem w ponad 30 grach, w tym Unreal Tournament, Poolnation VR, Everest VR, Obduction, Adr1ft oraz Raw Data.

Kolejną obsługiwaną techniką jest NVIDIA Ansel, potężne narzędzie do wykonywanie zdjęć w grach, które pozwala graczom odkrywać, przechwytywać i udostępniać obrazy w zupełnie nowatorski sposób. Dzięki Ansel użytkownicy mogą tworzyć ujęcia z rozgrywki, kierując aparat w dowolnym kierunku, z dowolnego punktu obserwacyjnego. Mogą też wykonywać zdjęcia 360°, które można oglądać w goglach VR lub okularach Google Cardboard. Mirror’s Edge: Catalyst, Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz The Witness są pierwszymi grami z obsługą Ansel, a kolejne już w drodze.

Notebooki dla graczy wyposażone w karty graficzne GeForce GTX 1080, GTX 1070 i GTX 1060 są dostępne już teraz od takich firm, jak Acer, Alienware, ASUS, Clevo, EVGA, Gigabyte, HP, Lenovo, MSI, Origin, Razer, Sager i XMG. Funkcjonalność, ceny i dostępność różnią się w zależności od modelu, a my zapewne jeszcze w tym tygodniu pokażemy wam najciekawsze modele z nowymi “dziesiątkami” na pokładzie.