Nowe Mitsubishi ASX 2017 już w Polsce

Nowe Mitsubishi ASX 2017 już w Polsce

Produkowany w Japonii Mitsubishi ASX 2017 jest oferowany w 8 różnych konfiguracjach, z trzema silnikami, dwoma rodzajami napędu – 2WD i 4WD oraz trzema skrzyniami biegów. Wśród opcji pojawiają się teraz wersje specjalne – Cool Edition z benzynowym silnikiem 1.6 MIVEC i Ralliart z napędem na 4 koła, automatyczną skrzynią biegów i silnikiem Diesla o pojemności 2.2. Ofertę uzupełnia 5-letnia gwarancja do przebiegu 100 000 km wraz z bezpłatnym pakietem Mitsubishi Assistance Package, który przez 5 lat od zakupu auta niezależnie od przebiegu zapewnia bezpłatną pomoc 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w przypadku awarii, wypadku, przebicia opony, kradzieży a nawet, gdy właściciel zatankuje niewłaściwe lub zanieczyszczone paliwo lub złamie albo zgubi kluczyk.

Światowy i polski bestseller Mitsubishi

Zmodernizowane Mitsubishi ASX 2017 zostało zaprezentowane jesienią podczas tegorocznej wystawy motoryzacyjnej w Paryżu. Od czasu debiutu rynkowego pierwszego wcielenia Mitsubishi ASX w 2010 roku, ten model trafił aż do 1 100 000 klientów na całym świecie. Obecnie crossover Mitsubishi ASX cieszy się statusem globalnego bestsellera marki i silnego gracza rywalizującego w szybko powiększającej się klasie SUV-ów segmentu C. Mitsubishi ASX jest także najbardziej lubianym przez Polaków modelem spod znaku Trzech Diamentów – od wprowadzenia na rynek do końca października tego roku sprzedano blisko 14 000 egzemplarzy. Wzrostowy trend jest widoczny w całej Europie (region “MME34”, obejmujący 34 kraje – z wyjątkiem Rosji i Ukrainy), czyli drugim pod względem wielkości rynku zbytu tego modelu. Od momentu jego debiutu sprzedano tu bowiem blisko 240 000 sztuk Mitsubishi ASX (do 30 czerwca 2016 roku). W oparciu o te wyniki, dzięki konsekwentnemu odświeżaniu gamy modelowej firma Mitsubishi Motors planuje kolejne sukcesy.

Dynamic Shield w najświeższym wydaniu

Mitsubishi ASX 2017 został opracowany w oparciu o nową koncepcję wizualną MMC o nazwie Dynamic Shield, która zapowiada nadejście nowej generacji samochodów firmy Mitsubishi Motors. Koncepcja wizualna Dynamic Shield, zgodnie ze swoją nazwą, podkreśla dynamikę i poczucie bezpieczeństwa, które zapewniają SUV-y i crossovery firmy Mitsubishi Motors. Charakterystyczne dla tego projektu, chromowane listwy umieszczone po obu stronach logotypu w kształcie trzech diamentów, dają trójwymiarowy efekt ruchu.

W zgodzie z tą koncepcją, w modelu Mitsubishi ASX 2017 zmodyfikowano przedni zderzak i umieszczono w nim chromowane listwy, a część centralna została polakierowana na czarno. Ponadto, górna atrapa chłodnicy jest teraz wykonana z cienkich, czarnych listew umieszczonych poziomo. Element ten łączy się z reflektorami, zapewniając spójny wygląd przedniej części nadwozia.

Nowa stylizacja przedniego pasa to ukłon w stronę przeszłości Mitsubishi Motors Corporation. Nowy projekt nawiązuje bowiem do osłony zderzaka znanej z modelu Pajero, co podkreśla wysoki poziom bezpieczeństwa zapewnianego kierowcy, pasażerom i pieszym. Nowy projekt przedniej części nadwozia podkreśla zatem dziedzictwo designerskie MMC i stanowi jego kontynuację.

Oprócz nowego przedniego pasa, ASX na rok modelowy 2017 jest również wyposażony w antenę dachową w kształcie płetwy rekina.

Dopracowane i ciche wnętrze

Zmiany objęły także wnętrze odświeżonego Mitsubishi ASX 2017, które za sprawą lepszego wyciszenia oferuje znacznie wyższy komfort podróżowania. Na liście modyfikacji znajdziemy tapicerkę z nowego materiału, mocniej wyprofilowaną tylną kanapę, nowy radioodtwarzacz z ekranem dotykowym i detale takie, jak nowy kluczyk z pilotem, czy kontrolka niskiego stanu płynu do spryskiwaczy.

Znakomity napęd 4×4 i zawieszenie

Mitsubishi ASX 2017 4WD wykorzystuje elektroniczny napęd na cztery koła All Wheel Control, który działa z wyprzedzeniem, nie dopuszczając do poślizgu kół. System oferuje kierowcy wybór trzech trybów pracy dopasowanych odpowiednio do jego preferencji i warunków podróżowania. Elektronicznie kontrolowane sprzęgło wykorzystuje sterowanie antycypacyjne, aby rozdzielić odpowiednią ilość momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną oś, wykorzystując w tym celu dane z czujnika położenia pedału gazu oraz bazując na prędkości pojazdu, warunkach drogowych i działaniach kierowcy.

Komfortowe i niezawodne zawieszenie Mitsubishi ASX 2017 z kolumnami MacPhersona z przodu i układem wielowahaczowym typu wleczonego z tyłu zapewniają bezpieczne i neutralne prowadzenie pojazdu. Tarcze hamulcowe oferują mechaniczny system, który wykrywa gwałtowne wciśnięcie pedału hamulca i zapewnia wspomaganie hamowania w awaryjnych sytuacjach poprzez podciśnieniowy siłownik wspomagający.

3 silniki, 3 skrzynie biegów, 2WD i 4WD

Mitsubishi ASX 2017 jest oferowane z 3 silnikami: benzynową jednostką o pojemności 1,6 litra z systemem zmiennych faz rozrządu i mocy 117 KM w połączeniu z 5-biegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś, chwalonym za dynamikę, niskie zużycie paliwa i koszty obsługi silnikiem Diesla o pojemności 1.6 litra i mocy 114 KM, który współpracuje z 6-biegową, manualną przekładnią i jest dostępny z napędem na 1 lub dwie osie oraz silnikiem Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów i napędem 4×4.

Automatyczna przekładnia INVECS II (“Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System”) jest sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, do której najważniejszych funkcji należą blokada przekładni hydrokinetycznej, tryby zmiany biegów “D” oraz “Sport”, automatyczna zmiana biegów od 1 do 6 w trybie “D” oraz możliwość zmieniania biegów łopatkami przy kierownicy w trybie “Sport”. Warto podkreślić, ze odstępy między przeglądami to teraz 20 000 kilometrów.

Bezpieczeństwo najważniejsze

Mitsubishi ASX jest modelem słynącym ze znakomitych rezultatów w testach zderzeniowych przeprowadzanych między innymi przez amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute for Highway Safety – IIHS). Tak wysoki poziom bezpieczeństwa Mitsubishi ASX zawdzięcza przede wszystkim opatentowanej przez MMC konstrukcji RISE (“Reinforced Impact Safety Evolution”), która ma na celu integrację elementów strukturalnych w celu zapewnienia pasażerom aktywnej ochrony podczas kolizji. W konstrukcji RISE użyto stali o bardzo wysokiej wytrzymałości, zwiększającej sztywność nadwozia i zapewniającej najwyższy poziom bezpieczeństwa w czasie zderzenia oraz pozwalającej zredukować masę pojazdu. Aby polepszyć absorpcję energii zoptymalizowano kształt ośmiokątnej sekcji podłużnicy a 3-kierunkowe wzmocnienie poprzeczne, łączące tylną część przedniej podłużnicy z deską rozdzielczą oraz wsporniki słupkowe zwiększają poziom pochłaniania i wydajność rozpraszania energii zderzenia. Przednia sekcja podłużnic ma odkształcalną strukturę, która absorbuje energię zderzenia, zapobiegając jej rozprzestrzenianiu na całą część podłużnicy podczas zderzenia z niewielką prędkością. Pozwala to na zminimalizowanie uszkodzeń nadwozia i redukcję kosztów naprawy.

Technologia RISE zdecydowanie podnosi poziom bezpieczeństwa, rozpraszając i pochłaniając energię uderzenia w czasie zderzenia bocznego lub najechania na tył pojazdu, oraz kontrolując proces odkształcania kabiny. Poduszka kolanowa kierowcy i wzmocniona konstrukcja opasująca nadwozie, w której boczne wzmocnienia podłużnicy są ze sobą zespawane, skutecznie absorbuje energię uderzenia podczas czołowego, tylnego i bocznego zderzenia.

Inne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa pasywnego zastosowane w ASX to system zapobiegający wypchnięciu pedału hamulca do wnętrza kabiny pasażerskiej podczas zderzenia z dużą prędkością, co pozwala ograniczyć obrażenia nóg kierowcy i siedzenia redukujące obrażenia odcinka szyjnego kręgosłupa.

Za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów w Mitsubishi ASX 2017 odpowiadają także dostępne w standardzie system aktywnej kontroli trakcji (TCL) i stabilizacji pojazdu (ASC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ wspomagania hamowania, system ostrzegania o nagłym hamowaniu i 7 poduszek bezpieczeństwa – przednie dwustopniowe, boczne i kurtynowe wraz z poduszką kolanową kierowcy, 3- punktowe pasy bezpieczeństwa i 2 mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX.

Jednocześnie, ze względu na bezpieczeństwo pieszych zastosowano maskę silnika z podwójnym wybrzuszeniem, które tworzy skuteczną strefę zgniotu, wspornik przedniej szyby o otwartej konstrukcji, plastikowe przednie błotniki i przedni zderzak absorbujący energię (ogranicza obrażenia nóg pieszego).

RalliArt i Cool Edition

Wraz z Mitsubishi ASX 2017 debiutują dwie specjalne wersje tego modelu: Cool Edition i Ralliart Edition. Wersję Cool, której bazą jest specyfikacja Invite, wyróżniają dwukolorowe, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół i ciekawa stylizacja – dach, pokrywa bagażnika, obudowy lusterek i bocznych słupków są w matowym, czarnym kolorze. Wewnątrz znajdziemy uchwyt na tablet dla drugiego rzędu siedzeń i podwójne gniazdo USB.

RalliArt to nazwa świetnie znana wielbicielom rajdów. Specjalną serię Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT wyposażono w najwyższej jakości tapicerkę skórzano-materiałową z czerwonymi przeszyciami, sygnowaną logotypem RalliArt, 18-calowe, aluminiowe, srebrne obręcze kół, podświetlane nakładki na progi ze znaczkiem ASX a także chromowane ramki nawiewów, głośników oraz srebrną, ozdobną listwę na tylnym zderzaku. Słynny emblemat RalliArt umieszczono także na przednich błotnikach, pokrywie bagażnika samochodu i welurowych dywanikach we wnętrzu.

Polska oferta

W polskiej ofercie Mitsubishi ASX 2017 jest dostępny w 8 wersjach. Zgodnie z oczekiwaniami klientów większość z nich napędza benzynowy silnik 1.6 MIVEC współpracujący z 5-biegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś – w tej konfiguracji dostępnych jest 5 opcji – Inform, Invite, Intense Plus, Instyle i Cool Edition. ASX z silnikiem Diesla 1.6 można wybrać w wersji Invite 2WD oraz Intense Plus 4WD. Gamę wieńczy najlepiej wyposażona seria RalliArt 2.2 AT 4WD.

W podstawowej specyfikacji 1.6 MIVEC Inform znajdziemy między innymi systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji oraz wspomagania ruszania pod górę i 7 poduszek bezpieczeństwa, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z 4 głośnikami. Opcja Invite oferuje dodatkowo światła do jazdy dziennej i przednie reflektory przeciwmgielne, automatyczną klimatyzację, tempomat, wielofunkcyjną kierownicę, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, czujniki parkowania z tyłu, czujnik deszczu i zmierzchu, skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów, gniazdo USB i sześciogłośnikowy zestaw audio. W specyfikacji Intense Plus znajdziemy podgrzewane fotele, dostęp bezkluczykowy, zestaw głośnomówiący Bluetooth, kamerę cofania, radioodtwarzacz z dotykowym ekranem, przednie reflektory ksenonowe, światła LED do jazdy dziennej, 18-calowe aluminiowe obręcze kół, przyciemniane tylne szyby, elektrycznie składane boczne lusterka, ozdobne nakładki nadkoli. Wersja Instyle oferuje szklany, panoramiczny dach, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, zestaw nawigacji satelitarnej MMCS oraz wysokiej klasy nagłośnienie Rockford Fosgate z 9 głośnikami.

Ceny nowego Mitsubishi ASX 2017 zaczynają się od 69 990 zł

.