Użytkownicy Playa dostaną za darmo Showmax

Filmy i seriale z Showmaxa to propozycja, zarówno dla obecnych, jak i przyszłych klientów Playa. Z oferty mogą skorzystać posiadacze planów taryfowych: Formuła Solo (ale nie Solo S), Duet, Rodzina oraz Formuła Biznes Box.
'Ucho prezesa', serial, dzięki któremu Showmax promował swoje wejście na polski rynek (fot. You Tube)
'Ucho prezesa', serial, dzięki któremu Showmax promował swoje wejście na polski rynek (fot. You Tube)
'Ucho prezesa', serial, dzięki któremu Showmax promował swoje wejście na polski rynek (fot. You Tube)

“Ucho prezesa”, serial, dzięki któremu Showmax promował swoje wejście na polski rynek (fot. You Tube)

Od momentu aktywacji promocji użytkownik ma dostęp do wszystkich pozycji z filmoteki przez rok. CHIP zapytał, jak długo oferta będzie do wzięcia. Przedstawiciele firm odpowiedzieli oględnie. Padło stwierdzenie o “najbliższych miesiącach”. Być może termin upływu promocji zostanie podany później. Po roku bezpłatnego śledzenia wideo oczywiście nadal będzie można korzystać z platformy, ale już za standardową cenę niespełna 20 złotych miesięcznie.

Showmax podsumowuje również swoją krótką na razie obecność w Polsce. Serwis pojawił się u nas w lutym. Byliśmy ciekawi, jak firma poradzi sobie na rynku, zwłaszcza w obliczu wcześniejszego o kilka miesięcy debiutu Netflixa. Poza tym konkurentów w ramach VOD jest jeszcze więcej, choćby Amazon Prime Video czy HBO GO.

Dyrektor Zarządzający Showmaxem w Europie Środkowo-Wschodniej, Maciej Sojka pokazał dane dotyczące rozpoznawalności marki serwisu na polskim rynku. Pod koniec lutego, krótko po debiucie i intensywnej kampanii reklamowej 56% badanych znało Showmax. W połowie marca wskaźnik wzrósł do 71%, a teraz wynosi 75%. Sojka zdradził również jak platforma dobiera swoją ofertę filmów i seriali. Analizowane są dane oglądalności i popularności różnych tytułów zarówno w źródłach legalnych jak i w sieciach torrentowych. Pojawienie się serialu “Stargate” wynikało właśnie z olbrzymiej popularności tego tytułu wśród osób korzystających z pirackich źródeł. Regionalny szef Showmaxa cieszy się z inwestycji w 12 odcinków już kultowego serialu “Ucho prezesa”, mówiąc, że był to “strzał w dziesiątkę”.