Teleskop Kepler odkrył kolejne planety

Umieszczony w przestrzeni kosmicznej teleskop Kepler, odkrył dziesięć nowych planet podobnych do Ziemi. Planety są skaliste i może występować na nich woda w stanie ciekłym.
Teleskop Kepler odkrył kolejne planety

W naszej galaktyce istnieją planety podobne do Ziemi (fot. NASA)

NASA przedstawiła 219 nowych planet, spośród których dziesięć spełnia kryteria niezbędne do tego, by mogło na nich zaistnieć życie podobnego do ziemskiego. W katalogu NASA widnieje już 4034 obiekty zidentyfikowane przez teleskop Kepler. 2335 z nich to egzoplanety, a tylko 50 jest wielkości Ziemi i znajduje się w takiej odległości od swojej gwiazdy, że mogłoby być na nich życie.

Teleskop odnajduje planety, wykrywając spadki jasności gwiazd, które mają miejsce, gdy planeta przemieszcza się po tarczy gwiazdy. Jest to tak zwany tranzyt.

Staranne badanie informacji dostarczanych przez teleskop jest niezbędne, aby odpowiedzieć na najbardziej fascynujące pytanie astronomii – jak wiele jest planet podobnych do Ziemi w naszej galaktyce? – powiedziała Susan Thompson, członek zespołu SETI z Mountain View.

Teleskop Kepler pomaga zaglądać w zakątki galaktyki w poszukiwaniu egzoplanet (fot. NASA)

To już ósma część katalogu planet sporządzonego za pomocą Keplera, który od 2009 roku obserwuje naszą galaktykę. Zebrane w katalogu dane pozwolą naukowcom przewidzieć liczebność planet – od skalistych kuzynów Ziemi, po gazowe olbrzymy wielkości Jowisza.

Myślimy o badaniach planet w ten sam sposób jak biolodzy, którzy identyfikują nowe gatunki zwierząt – stwierdził Benjamin Fulton, doktorant Uniwersytetu Hawaii i współautor badań – Odnalezienie dwóch odrębnych grup egzoplanet przypomina odkrywanie, że ssaki i jaszczurki tworzą oddzielne gałęzie drzewa genealogicznego.

Naukowcy od lat szukają w naszej galaktyce planet podobnych do Ziemi. Kto wie, czy kiedyś nie odbierzemy sygnału od cywilizacji, zamieszkującej jedną z planet, odkrytych za pomocą Keplera. | CHIP2