Facebook testuje przycisk „downvote”

Facebook testuje nowy przycisk „downvote”. Pozwoli on ukryć komentarze, ale przekazać informacje zwrotne na ich temat. Nowa funkcja nie będzie jednak przyciskiem „nie lubię”, o który już od jakiegoś czasu proszą użytkownicy serwisu. Na razie „downvote” jest testowany przez niewielką liczbę amerykańskich użytkowników.

– Rozpatrujemy funkcję umożliwiającą ludziom przekazywanie nam informacji zwrotnych na temat komentarzy dotyczących postów umieszczanych na stronach publicznych –  powiedział rzecznik Facebooka.

Informację o testach nowego przycisku przekazała amerykańska dziennikarka Taylor Lorenz, umieszczając na swoim koncie na Twitterze screeny przedstawiające jego działanie.

Po kliknięciu przycisku przewijania na Facebooku wybrany komentarz jest ukrywany. Użytkownik może też zdecydować, czy wpis zostanie oznaczony jako „obraźliwy”, „mylący” czy też „nie na temat”. Zastosowanie przycisku nie będzie jednak miało wpływu na to, czy inni użytkownicy będą widzieli komentarz oraz nie spowoduje jego zniknięcia. Pomysł Facebooka skomentował dla serwisu BBC Tech Martin Garner, analityk ds. technicznych w CCS Insight: – Jest oczywiste, że Mark Zuckerberg nie chce, aby wyłącznie Facebook miał obowiązek weryfikować co jest obraźliwe lub mylące, a co nie. Ponieważ to czyniłoby z FB wydawcę, a nie platformę. 

Jednocześnie BBC Tech donosi, że Facebook ogłosił, iż podwoi liczbę inżynierów zatrudnionych w Londynie, aby opracować rozwiązania problemów, z jakimi boryka się Facebook. Między innymi tych związanych z moderacją treści.

 

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.