google adsense

SI Google sama rozmieści reklamy na twojej stronie – jeśli jej pozwolisz

Fot. marketingland.com
Wystarczy jedno kliknięcie, by sztuczna inteligencja Google automatycznie zaplanowała liczbę, umiejscowienie i rodzaj reklam w witrynie użytkownika, korzystającego z systemu AdSense. Rozwiązanie ma zwiększyć przychody reklamodawców o 10 procent.

Od teraz wszyscy użytkownicy platformy AdSense mogą skorzystać z Auto Ads, czyli systemu automatycznych reklam. Rozwiązanie bazuje na algorytmach sztucznej inteligencji, które wykorzystują uczenie maszynowe do dobierania najbardziej efektywnych reklam na witrynie. System jest w pełni autonomiczny – sam określi, w którym miejscu na stronie powinny znajdować się określone formaty i rodzaje reklam. Jedyne co musi zrobić użytkownik, to wyrazić zgodę na uruchomienie tej funkcji w swoim panelu AdSense oraz wkleić pojedynczy kod na stronę.

google adsense
Funkcję włączymy z poziomu zakładki „Moje reklamy” (fot. Sylwia Zimowska)

Auto Ads były testowane od kwietnia ubiegłego roku w zamkniętym gronie betatesterów. Rezultat eksperymentów był bardzo pozytywny – średnio reklamodawcom udało się uzyskać o 10 proc. wyższe zarobki. Opcja z pewnością przyda się wszystkim użytkownikom, którzy nie mają czasu na samodzielne ustawianie parametrów reklam i analizowanie treści.

Z drugiej strony jednak istnieje obawa, że oddanie kontroli sztucznej inteligencji spowoduje przesyt treści reklamowych na stronie. Na razie w panelu AdSense nie da się ustawić limitu wyświetlanych reklam – można określić wyłącznie format, na który wyrażamy zgodę (np. reklamy winietowe czy typu in-article). | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.