Audi prezentuje kolejną generację A6 Limousine

Największe targi motoryzacyjne świata w Genewie rozpoczynają się co prawda 8 marca, ale giganci motoryzacji, wzorem firm z branży IT, już przed nimi ogłaszają czym zamierzają zachwycić odwiedzających. Audi pokazało światu nową generację A6. Pojazd ma trafić na rynek w czerwcu 2018 roku.

Branża motoryzacyjna coraz wyraźniej integruje informatyczne systemy łączności i przetwarzania danych w trafiających na rynek autach. Widać to szczególnie w przypadku nowej limuzyny popularnej marki z Ingolstadt. Nowe Audi A6 to pojazd naszpikowany różnego typu systemami wspomagania kierowcy – multimedialnymi, personalizującymi wszystkie interfejsy i ustawienia. Zresztą sam producent w komunikacie ogłaszającym najnowszą serię A6 na pierwszym miejscu zwraca uwagę nie na gamę silników, czy kwestie typowo motoryzacyjne, lecz na system obsługi dotykowej nazwany MMI touch response.

Audi A6
Kokpit nowego Audi A6 jest wręcz naszpikowany ekranami dotykowymi (fot. Audi).

W pełni cyfrowy system obsługi pozwala niemal dowolnie określać kierowcy, jakie funkcje chce mieć on pod ręką. Audi deklaruje, że w nowym Audi A6 kierowca będzie mógł spersonalizować aż 400 różnych parametrów. Auto ma zapamiętywać ustawienia nawet do siedmiu różnych profili kierowców. Audi A6 w wersji z nawigacją MMI Navigation Plus wyposażone jest w konsoli środkowej w aż dwa ekrany. Górny o przekątnej 10,1 cala służy do zarządzania pokładowym systemem Infotainment, czyli – w skrócie – całym pokładowym inwentarzem multimedialnym, oświetleniem, nawigacją itp. Z kolei dolny, nieco mniejszy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 8,6 cala przeznaczony jest do regulacji klimatyzacji oraz funkcji zwiększających komfort podróży, takich jak ustawienia foteli, funkcje masażu, jak również wprowadzania tekstu (np. wiadomości SMS).

Z kolei zamiast tradycyjnej deski rozdzielczej w nowym Audi A6, w wersji z wspomnianym systemem MMI Navigation plus znajdziemy kolejny ekran o przekątnej 12,3 cala. Dodatkowo producent wyposaży nową serię w wyświetlacz HUD (head-up display). W najbardziej rozbudowanej wersji pokładowy system transmisji danych ma wykorzystywać standard LTE Advanced. Natomiast dane nawigacyjne dostarczane są przez serwery HERE. Nawet w przypadku przerwania transmisji danych nawigacja przestawia się na funkcjonujące stale w tle satelitarne prowadzenie do celu.

Audi A6
Ekran dotykowy będą mieli również pasażerowie z tyłu, który za jego pośrednictwem będą mogli regulować pracę klimatyzacji (fot. Audi).

W nowej limuzynie z Ingolstadt nie zabraknie szerokiego zakresu systemów wsparcia kierowcy. Producent wymienia m.in. system automatycznego parkowania, funkcję automatycznego wjazdu do garażu, nowego asystenta skrzyżowań, asystenta wydajności pomagającego kierowcom prowadzić ekonomicznie. Do tego znajdziemy tu również adaptacyjnego asystenta jazdy składającego się z adaptacyjnego tempomatu z radarem, oraz funkcje cruise control ingerującą w układ kierownicy by ten utrzymał auto na zadanym torze jazdy. Za wachlarz funkcji semi-autonomicznych odpowiada centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy – zFAS. W czasie rzeczywistym odbiera on i przetwarza sygnały napływające z czujników auta i stale oblicza obraz otoczenia. W zależności od wersji wyposażenia w nowym Audi A6 znaleźć można do pięciu czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych oraz – zupełną nowość – skaner laserowy.

Audi A6
Producent nie eksperymentował przesadnie ze stylistyką, jak to potrafią np. niektórzy azjatyccy producenci. Nowe A6 wygląda bardzo nowocześnie, ale też z łatwością widać że to Audi (fot. Audi).

Auto będzie z całą pewnością jednym z ważniejszych punktów podczas rozpoczynających się niebawem targów w Genewie. Nowe modele klasycznej limuzyny niemieckiego producenta będą zjeżdżać z taśm zakładów w Neckarsulm, a pierwsze egzemplarze trafią na rynek w czerwcu br. | CHIP.